Sıkça Sorulan Sorular

1-Üye olmadan para gönderebilir miyim?

Şimdilik yanıtımız hayır. Ancak çok yakında üyeliksiz para gönderimi de mümkün olacak.

2-Üyelik için hangi bilgilerimi isteyeceksiniz?

Dilersen "30 Saniyede Üye Ol"a basarak sadece telefon numaranla giriş yapabilir ve UPTION’ı keşfetmeye başlayabilirsin.

3-Uygulama dilini nasıl değiştirebilirim?

Uygulama açılış sayfasında sol köşedeki bayrak ikonuna basarak değiştirebilirsin.

4-Öneri Kodu nedir?

Zaman zaman kampanyalarımız olabiliyor. Kampanyalar kapsamında edindiğin bir kod varsa buradan girişini yapabilirsin. Kodun yoksa sorun değil üyelik işlemine 30 Saniyede Üye ol adımından devam edebilirsin.

5-SMS Gelmedi

Tekrar gönder butonuna tıkla ve bir süre bekle. Eğer sorun yaşamaya devam edersen bize yazmaktan çekinme.

6-Numaramı Yanlış Girdim

Ekranın sol üstünde yer alan geri butonuna basarak numaranı tekrar girebilirsin.

7-Neden cep telefonu onayı istiyorsunuz?

Güvenliğin için numaranın sana ait olduğundan emin olmalıyız.

8-Sınırsız Hesap avantajları nedir?

Sınırsız hesaba geçerek, UPTION’ın tüm özelliklerinden yararlanabilirsin. Detaylar için tıkla. Ücretsiz alabileceğin UPTION Kartınla yurt içinde ve dışında özgürce harcama yapabilir, ATM’lerden paranı çekip, yatırabilirsin.

9-Şifremi Değiştiremiyorum

Bilgilerinden birini eksik veya yanlış girmiş olabilirsin. Kontrol ederek tekrar girmelisin.
Doğum yerinin kimliğindeki bilgi ile aynı olduğundan emin ol.

10-Neden kimlik bilgilerim gerekli?

Kişisel bilgilerini kimliğini doğrulamak, seni sahtekarlığa karşı korumak ve hizmetlerimizi sunmak için kullanırız. Uymamız gereken kanun ve yönetmelikler, alıcı kurum anlaşmaları gereği senden almamız gereken zorunlu bilgiler var.

11-Bilgilerimi giriyorum ama devam edemiyorum.

Girdiğin tüm bilgilerin uyumlu olması gerekir. TC kimlik numaranı veya doğum tarihini doğru girdiğinden emin olmalısın.

12-E-posta adresi neden girmeliyim?

E-posta adresi girmek zorunda değilsin. Ama eğer girersen seninle mail aracılığı ile iletişim kurabiliriz, hesap hareketlerinin bilgisini verebiliriz.

13-Hangi kimliğimi yükleyebilirim?

Türk vatandaşları TC Kimliğini, Pasaport ve Ehliyet girerek, yabancı uyruklular ise Pasaport veya İkamet İzin Belgesi girerek üyelik sürecini tamamlayabilirler.

14-Kişisel bilgilerim güvende mi?

Evet, Kişisel Verilen Korunması Kanunu kapsamında tüm bilgilerin güvendedir.

15-UPTION bilgilerimi ne için kullanıyor?

UPTION uygulamasını kullanabilmen için adın, telefon numaran, kimlik bilgilerin dahil bazı bilgilere ihtiyaç duyarız. Kişisel bilgilerini kimliğini doğrulamak ve hizmetlerimizi sunmak için kullanırız.

16-UPTION Kart nedir?

UPTION hesabındaki parayı kullanabileceğin ön ödemeli bir alışveriş kartıdır. UPTION Kart'ını istediğin hesabına (Dolar, Euro, TL) bağlayabilir, tüm dünyada kullanabilirsin.

17-UPTION Sanal Kart nedir?

Eğer üyelik sürecini tamamladıysan, saniyeler içinde oluşturup anında kullanmaya başlayabileceğin, UPTION hesabındaki parayı online harcamalarında kullanabileceğin bir sanal karttır.

18-Üye olmadan UPTION Kart alabilir miyim?

Hayır, UPTION Kart sahibi olmak için üyelik tipinin sınırsız hesap olması gerekir.

19-UPTION Kart'ımı nerelerde kullanabilirim?

Tüm dünyada alışveriş ve ödemelerinde kullanabilirsin.

20-UPTION Kart'ımı nerelerden alabilirim?

UPTION Kart'ını UPTION uygulaması üzerinden talep etmen halinde adresine gönderebiliriz. Ayrıca UPT şubelerinden, D&R ve CarrefourSA mağazalarından alabilirsin. “UPTION Kart'ını Tanımla” adımından kartını tanımlayarak hemen kullanmaya başlayabilirsin.

21-UPTION Kart'ımın bağlı olduğu hesabı daha sonra değiştirebilir miyim?

Evet istediğin zaman kartlarım menüsünden hesabını değiştirebilirsin.

22-UPTION Kart'ım ile sanal kartımın bağlı bulunduğu hesap farklı olabilir mi?

Hayır. UPTION Kart ve Sanal kart aynı hesaba bağlı olabilir. Bir kartının hesabını değiştirirsen diğer kartının hesabı da değişir.

23-Birden fazla sanal kart alabilir miyim?

Aynı anda tek bir sanal kartın olur. İptal etmen durumunda 1 yılda en fazla 10 kez sanal kart oluşturabilirsin.

24-Birden fazla UPTION Kart alabilir miyim?

Hayır aynı anda 1 tane UPTION Kart’ın olabilir. Kaybetmen veya çaldırman durumunda kurye bedelini ödeyerek tekrar talep etmen gerekir.

25-UPTION Kart ücretli mi?

UPTION Kart ücretsizdir. Kartını sana ulaştırmak için 40 TL tutarında kurye ücreti bulunmaktadır.

26-UPTION Sanal Kart ücretli mi?

UPTION Sanal Kart tamamen ücretsizdir.

27-Kart kullanım ücreti veya aidatı bulunuyor mu?

Hayır kart kullanım bedeli veya aidat alınmamaktadır.

28-UPTION Kart için maksimum harcama limiti var mı?

Evet UPTION Kart ile günde en fazla 100.000 TL veya muadili para biriminde harcama yapılabilir.

29-UPTION Kart ne zaman kime teslim edilir?

UPTION Kart yaklaşık 15 gün içinde belirttiğin adresine teslim edilir. Kart yalnızca sana teslim edilebilir. Kartın ulaşması ile ilgili sıkıntı yaşarsan bize ulaşabilirsin.

30-Sanal kartım için UPTION kartımdan farklı bir harcama limiti belirleyebilir miyim?

Evet Kartlarım menüsünde UPTION Kart veya Sanal Kart sayfasına gelerek «Kart Limit İşlemleri» adımından 2 kartın için ayrı ayrı limit belirlemelisin.

31-UPTION Kartım ile farklı döviz cinslerinde harcama yapabilir miyim?

Evet. Kartının bağlı olduğu hesabı değiştirerek TL, USD veya EUR cinsinde harcama yapabilirsin.

32-Neden kurye geliyor?

Üyelik sürecini tamamlayabilmemiz için ıslak imzanı almamız gerekiyor. Seni yormamak için kuryemizi adresinize göndererek süreci tamamlıyoruz.

33-E-mail adresimi nasıl değiştirebilirim?

Profil ayarları adımından e-mail adresini değiştirebilirsin.

34-Sınırsız Hesap nedir?

Sınırların olmadığı ücretsiz bir hesap türüdür.Sınırsız hesap ile sınırlara takılmadan özgürce para transferi yapabilir, UPTION’ın bütün ürün ve fonksiyonlarından yararlanabilirsin.  UPTION Kart ve Sanal Kart alabilmek için de Sınırsız Hesaba geçmen gerekir.

35-Sınırsız Hesap’ a geçmek için hangi bilgilerimi vermem gerekiyor?

Ad, Kimlik Numarası, Doğum Tarihi, Telefon numarası bilgilerini vermen, kimliğinin görselini iletmen ve video ile canlılık testinden geçmen gerekir. Eğer onaylı hesap sahibi isen kimliğinin görselini ve videonu iletmen yeterli.

36-Gönderdiğim para ne zaman ulaşır?

İsme gönderim yapman durumunda anlık olarak ulaşır. Hesaba gönderimlerde ise gönderdiğin ülkeye göre anlık (Örn: İngiltere) veya gün içinde ulaşır.

37-Banka hesabına para gönderebilir miyim?

Evet, yurt içi ve yurt dışındaki banka hesaplarına para göndermen mümkün.

38-Sadece alıcı ismi vererek para gönderebilir miyim?

Evet, para gönderimi yaparken "isme gönderim" seçeneğini seçerek alıcı isim ve soyadı bilgilerini girebilirsin. İşlem sonunda sana vereceğimiz referans kodunu alıcıya iletirsen, alıcı 400 bini aşkın hizmet noktamızdan parasını alabilir.

39-Para gönderdiğim kişinin UPTION’lı olması gerekir mi?

Sadece UPTION transfer özelliğimizi kullanacaksan karşı tarafın UPTION müşterisi olması gerekir. Yurt dışına ve yurt içine transfer yaparken karşı tarafın UPTION müşterisi olması gerekmez.

40-Hangi döviz cinslerinde para gönderebilirim?

TL, USD ve EUR hesaplarından, USD, EUR ve birçok yerel para biriminde para gönderebilirsin.

41-USD ve EUR cinsinde 7/24 hesaba para transferini yurt içindeki hangi bankalara yapabilirim?

Aktif Bank ve Vakıfbank USD ve EUR hesaplarına 7/24 para transferi yapabilirsin.

42-İşlem ücreti nedir?

İşlem ücretleri gönderim yapacağın ülkeye ve miktara göre değişiklik gösterir. Gönderim anında işlem ücretini görebilirsin. Gördüğün bedel dışında daha sonradan eklenen bir masraf veya alıcıdan alınan bir masraf olmaz.

43-UPTION Transfer nedir?

UPTION Transfer, UPTION müşterilerinin kendi aralarında yapacakları para transferlerini hızlı ve kolay bir şekilde, TL, USD, EUR döviz cinslerinde 7/24, ücretsiz bir şekilde yapabilmelerine imkan sağlayan UPTION özelliğidir.

44-Üye olmadan para gönderebilir miyim?

Evet uygulama açılış sayfasında tıkladığın "Para Gönder" butonu ile üye olmadan 3.000 USD’ye kadar (veya TL/EUR karşılığı kadar) para gönderebilirsin. Bu işlemi günde 3 kere yapabilirsin. Transferi gerçekleştirebilmen için öncelikle bir talimat oluşturacağız, sonrasında sana vereceğimiz hesaba para yatırman durumunda, transferini gerçekleştireceğiz.

45-Yurt dışından hangi kurumlardan gelen parayı UPTION hesabıma alabilirim?

Hangi kurum aracılığıyla gelen paranı hesabına alacağını hesaba al sayfasından ülke girerek sorgulayabilirsin.

Aftab Currency, Agrobank, Aktive UK, Al Alami, Al Ansari Exchange, Al Barid Bank, Al Bilad, Al Fardan Exchange, Al Khalej Exchange, Al Morisi, Al Nada,Al Noaman, Al Sadat & Hindi Exc., Al Yousuf Exchange, Alawneh Exchange, Amal Express, Amo Money Transfer, Azer Türk Bank, Bai Tushum Bank, Bakai Bank, Bank BTB, Bank RBK, Bank Respublika, Banka Kombetare Tregtare Albania, Banka Kombetare Tregtare Kosova, Belmoney, Bestpay, Cash Express, Cash Plus, Contact Money Transfer, Dahabshiil Transfer Services, Direct Remit, Djibouti Post, Dos Credobank, Easypay, Express Bank, Future Exchange, Gulf Exchange, Gunay Bank, Guulpay, Hamza Exchange, High Rise Bank KKTC, Intel Express Georgia, International Bank of Somalia, JSC Bank of Georgia, Khalil Al-Rahman Exc., Limasol Turk Kooperatif Bankası KKTC, Monex, Money Exchange, Moneytrans, Musharbash, My Bank, Nahcivanbank, Nedsom, Pay Quik, Paymenta, QQB, Remitly, Ria, Rico Express, Saudi Exchange, Savdogar Bank, Shift Financial Services, Skandsom AB, Smallworld,STB Union, Suri Change, Swift Send, Swiss Exchange, Tawakal (Global Pay Money Transfer), The International Bank of Azerbaijan, Transfer Galaxy, Trustbank, U Remit International, Worldcom Finance, Worldremit, Xalq Bank Azerbaijan, Xalq Bank Özbekistan, YPS, Zam Zam Exchange.

46-Referans Numarasına nasıl ulaşabilirim?

Referans numarası telefonuna SMS ile gönderilecektir ya da göndericiden talep edebilirsin.

47-Hesabıma aldığım para hangi hesabıma yatacak?

Para gönderildiği döviz cinsine göre TL,EUR veya USD hesabına yatabilir.

48- Hangi kartlarla yükleme yapabilirim?

Kendine ait kartla para yükleyebilirsin.

49-Hangi hesabıma bu yolla para yükleyebilirim?

Sadece TL hesabına para yükleyebilirsin.

50- Türkiye’deki operatörlere para yükleyebilir miyim?

Hayır bu özellik Türkiye’deki numaralar için geçerli değildir.

51- Para istediğim kişinin UPTION üyesi olması gerekiyor mu?

İstemen için gerekmez. Talebini karşı tarafa iletiriz. Ancak sana para gönderme işlemini UPTION üzerinden yapabilir.

52- Birden fazla kişiden para isteyebilir miyim?

Evet toplam tutarı istersen herkesten eşit olarak, istersen farklı tutarlarda isteyebilirsin.

53- Aldığım e-pini bana nasıl ulaştıracaksınız?

E-pini sana işlem sonunda ekran üzerinde göstereceğiz. İstersen kopyalayabilirsin. Eğer pin'in oluşmaz ise daha sonra oluştuğunda seni anlık bildirim ile bilgilendireceğiz.

54- Faturam ne zaman ödenir?

Ödeme işleminin ardından faturan hemen ödenmiş olur.

55- Son ödeme tarihi geçmiş olan faturamı ödeyebilir miyim?

Evet.

56- Otomatik ödeme talimatı verebilir miyim?

Hayır ama bunun yerine ödediğiniz faturanızı kaydedebilir ve sonraki fatura ödemeleriniz için kayıtlı işlemlerinizden faturanızı görüntüleyebilir ve ödeyebilirsiniz.

57- Fatura ödemeleri hangi kurum aracılığıyla yapılmaktadır?

UPTION'ın fatura ödeme hizmeti N Kolay Ödeme ve Elektronik Para A.Ş. aracılığıyla gerçekleşmektedir. UPTION, N Kolay Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşu temsilcisi olup, N Kolay adına ve hesabına 9349994 temsilci kodu ile hizmet vermektedir.

58- Ödediğim fatura işlemini iptal edebilir miyim?

Hayır. Ödeme yaptığınız fatura ile ilgili kurumla iletişime geçmeniz gerekir.

59- Kaç adet fatura ödeyebilirim?

Günlük maksimum 5 adet, aylık ise 20 adet fatura ödemesi yapabilirsiniz.

60- Fatura ödemeleri için herhangi bir ücret öder miyim?

Hayır. Fatura ödemelerinizi ücretsiz yaparsın.

61- Yabancı sağlık sigortası nedir?

Yabancı sağlık sigortası acil tıbbi müdahaleler, hastalık veya kaza durumlarında sağlık giderlerini karşılayarak, Türkiye'de ikamet eden yabancı uyruklu bir kişinin Türkiye'deki sağlık hizmetlerine erişimini güvence altına almayı amaçlar.

62- Yabancı sağlık sigortası yaptırmak zorunlu mudur?

Türkiye'de kalmaya karar veren ve Türkiye'de bir yıldan fazla yaşamayı planlayan yabancılar, ikamet izni alabilmek için yabancı sağlık sigortası yaptırmak zorundadır.

63- Poliçe ne kadar süre geçerlidir?

Poliçe süresi 1 yıl ile sınırlıdır. Bir yılın sonunda Türkiye'de ikamet etmeye devam edeceksen ve özel sigorta sahibi değilsen yabancı sağlık sigortanı güncelleyebilirsin.

64- Krediye nasıl başvururum?

Ana menüden “Krediye Başvur” seçeneğine tıklayarak başvuruda bulunabilirisin. Sana özel kredi teklifinden faydalanabilir ya da “Tutarı kendim belirlemek istiyorum” adımından kredi tutarını ve taksit sayısını kendin belirleyebilirsin. Ödeme planını görüntüleyip onay verdiğin takdirde kredin anında UPTION hesabına yatacaktır. 

65- Krediye kimler başvurabilir?

Şimdilik sadece TC vatandaşları ve N Kolay müşterileri kredi başvurusunda bulunabilir. Yabancı uyruklu müşterilerimizin de kredi başvurusu yapabilmesi için çalışmalarımız devam ediyor.

66- Kredi taksit ödememi nereden gerçekleştirebilirim?

Kredi taksit ödemeleri, N Kolay üzerinden gerçekleştirilir. Taksit ödemelerine dair sorular için doğrudan N Kolay ile iletişime geçilmelidir. UPTION kredi kullandırım süreçlerinde yalnızca ödeme hizmeti sağlayıcısıdır.

67- MoneyGram Ödeme Alma Hüküm ve Koşulları

MoneyGram kurumu aracılığıyla ödeme alacak kullanıcılarımız, MoneyGram ödeme alma hükümler ve koşullarına buraya tıklayarak ulaşabilirler.

68- MoneyGram ile Nasıl Para Gönderebilirim?

Ana sayfada yer alan "Gönder" butonuna tıkladıktan sonra açılan ekranda, para göndermek istediğiniz ülkeyi seçebilirsiniz. "İsme Gönderim" seçeneğini tercih ettikten sonra, aşağıda yer alan listeden ilgili ülkenin MoneyGram ile anlaşmalı olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Eğer MoneyGram listede yer alıyorsa, gerçekleştirdiğiniz isme transferler, o ülkedeki MoneyGram hizmet noktalarından referans numarası ile nakit olarak çekilebilir.MoneyGram’a gönderilen bir transferin iptal edilmesi durumunda, transfer tutarı hesabınıza iade edilir. Ancak, işleminize ait ücret iade edilmez.