UPT Hakkında
Türkiye’nin en büyük yatırım bankası Aktif Bank’ın bir iştiraki olarak 2010 yılında hizmete başlayan UPT, Türkiye’nin ilk yerli, global para transferi ve ödeme platformudur. Kurulduğu günden bugüne dek kesintisiz işleyişine devam eden UPT, fiziki hizmet noktaları ve UPTION mobil uygulaması ile yurt içi ve yurt dışında hesaba, karta veya isme para transferi hizmeti sunmaktadır.
1950 doğumlu olan Mehmet Usta, Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, İktisat ve Maliye Bölümü mezunudur ve 35 yılı aşkın Bankacılık deneyimine sahiptir. 1979 - 1987 yılları arasında Anadolu Bankası’nda müfettişlik ve yöneticilik görevlerinde; 1987 - 1994 yılları arasında Emlak Bankası’nda yurt içinde ve yurt dışında üst düzey görevlerde bulunmuştur.
1994’ten, Mart 2007’ye kadar Banque du Bosphore - Paris’te Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmış ve Nisan 2008’de Aktif Bank’ta Yönetim Kurulu Başkan Vekili olarak görev almıştır. Temmuz 2009’dan bu yana Arnavutluk ve Kosova’da faaliyetleri bulunan Çalık Holding kuruluşu Banka Kombetare Tregtare’de ise Yönetim Kurulu Başkanlığı görevlerini yürütmektedir.
Mayıs 2012’den bu yana Brüksel merkezli WSBI-World Savings and Retail Banking Institute (Dünya Tasarruf ve Parekende Bankacılık Enstitüsü)’nde Yönetim Kurulu Üyesi, Mart 2015’ten itibaren Aktif Bank bağlı ortaklıkları UPT Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. ile Sigortayeri Sigorta ve Reasürans Brokerlik A.Ş.’de Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapmaktadır.
1973 doğumlu olan Serdar Sümer, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü mezunu olup Virginia-ABD The College of William and Mary’de yüksek lisans yapmış ve 2011 Nisan ayında Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü’nde Bankacılık alanında doktorasını tamamlamıştır.
Financial Risk Manager (FRM) ve Yeminli Mali Müşavirlik belgelerine sahip olan Sümer, 1996 yılında Bankalar Yeminli Murakıbı olarak kariyerine başlamış, 2008 – 2014 yılları arasında Aktif Bank bünyesinde Sermaye Piyasaları Genel Müdür Yardımcılığı, 2014 yılında ise ortağı olduğu Tera Menkul Değerler firmasında Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerini yürütmüştür.
2015 yılında Aktif Bank bünyesine Genel Müdür olarak tekrar katılan Sümer, 2020 yılının sonuna kadar Bankanın Genel Müdürlük ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerini sürdürmüştür. 2021 yılı itibariyle Aktif Bank bünyesinde Yönetim Kurulu Üyesi olarak görevine devam etmektedir.
1981 doğumlu olan Murat Kastan, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Bölümü mezunu olup bankacılık ve finans sektörlerinde 19 yıllık deneyimi bulunmaktadır. Mart 2019’da Yurt Dışı Kanal Yönetimi Genel Müdür Yardımcılığı görevi ile UPT’ye katılmıştır. 2023 yılından itibaren Ticari İşlemlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürüten Kastan, Ekim 2023 itibarıyla UPT Genel Müdürlüğüne atanmıştır.
Ayşegül Adaca Oğan, lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde tamamladıktan sonra, Stanford Üniversitesi Mühendislik Yönetimi ve Işık Üniversitesi İşletme Bölümü’nde iki farklı yüksek lisans derecesi almıştır. Kariyerine 1998 yılında bankacılık sektöründe başlayan Ayşegül Adaca Oğan, Türkiye ve yurtdışında bireysel bankacılık ve tüketici finansmanı alanlarında çeşitli kurumlarda edindiği tecrübelerden sonra 2015 yılında Aktif Bank ailesine Bireysel ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı olarak katılmıştır. 2017 yılından itibaren BKT Arnavutluk Banka, BKT Kosova Banka, ALBtelekom Yönetim Kurulu Üyesi ve Aktif Bank Yönetim Kurulu Murahhas Azası olarak görev alan Ayşegül Adaca Oğan, 2021 yılı itibariyle Aktif Bank Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktadır.
Mert Turgut Çalık, 2015 yılında Londra’da bulunan Bellerbys College’da Temel İşletme Kursu’nu tamamlamış, 2019 yılında ise Londra’da Westminster Üniversitesi Pazarlama Yönetimi Bölümü’nden mezun olmuştur. Profesyonel iş hayatına 2012 yılında Çalık Denim’de Finans departmanında başlayan Çalık, 2019 senesinde aynı firmada Yönetim Kurulu Üyeliği görevini üstlenmiştir. BKT Yönetim Kurulu Üyesi Mert Turgut Çalık, aynı zamanda CLK Yönetim Kurulu Başkanı ve Çalık Pamuk Yönetim Kurulu Üyesi olarak da görev yapmaktadır.
Güncelleme Tarihi: 04.04.2023
Gizliliğiniz bizim için önemlidir. www.uption.com.tr adresinde bulunan web sitemiz (“Site” olarak anılacaktır.), geliştirmek, kullanışlı, etkili ve güvenli hale getirmek amacıyla çeşitli teknolojiler kullanılabilmektedir. Bizimle etkileşime geçtiğinizde sizinle ilgili kişisel bilgiler de dahil verileri toplamak için çerezler, web işaretçileri ve piksel etiketleri gibi bazı otomatik veri toplama teknolojilerini kullanabilir. Birçok tarayıcı otomatik olarak çerezleri kabul eder ancak çerezlerin otomatik kabulünü devre dışı bırakmak için tarayıcınızda ayarları değiştirebilirsiniz. Çerezler, kullanıcılara kolaylık sağlamak ve web sitesini daha iyiye taşıyabilmek amacıyla kullanılır. Çerezleri kullanmak istemezseniz web sitemizin işlevlerinden sınırlı olarak yararlanabilirsiniz. Bu Veri Gizliliği Politikası yalnızca UPTION web sitesinin çerez kullanımını kapsar ve reklamcılar tarafından istek yönetimi kullanımını kapsamaz. Web sitemiz AB Çerez Direktifi de dahil olmak üzere küresel düzenlemelerle uyumludur.
"Web işaretçileri" (saydam gif veya piksel etiketi olarak da bilinir) hangi içeriklerin etkili olduğu hakkında bize bilgi vererek web sitesinin içeriğini daha iyi yönetmemize yardımcı olur. Web işaretçisi, kullanıcının bir sayfa veya e-postadaki etkinliğini izlemek için bu sayfaya veya e-postaya yerleştirilir. Tıpkı çerez gibi web işaretçisi de bir kullanıcının ziyaretini izleyerek sunucuya veri gönderir. Ancak çerezlerin aksine işaretçiler kimlik belirleme amacıyla kullanılamaz ve tarayıcı tabanlı olmadığı için bilgisayarınızda hiçbir veri depolayamaz.
Site’yi ziyaret ederek gerekli olan çerezlerin cihazınıza yerleştirmesini kabul edersiniz.
Site, çerezler sayesinde topladığı bilgileri UPT Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. Bilgi Güvenliği Politikası doğrultusunda kullanır.
Site'nin cihazınıza çerezler yerleştirmesini istemiyorsanız tarayıcınızın ayarları veya seçenekleri vasıtasıyla çerezlerin kullanımını reddedebilirsiniz. Bu durumda web sitesinin bazı alanlarını düzgün biçimde kullanamayabilirsiniz.
Site, gerekli gördüğü durumlarda, bu Çerez (Cookie) Politikasını değiştirebilir. Çerez Politikasının değiştirildiği hallerde sayfanın üst kısmındaki güncelleme tarihinden itibaren geçerli olacaktır. Çerez (Cookie) Politikası'nı belirli zamanlarda inceleyerek, çerez kullanımı ile ilgili bilgi edinmenizi tavsiye ederiz.
Site 4 tür çereze kadar kullanır:
Kesinlikle gerekli çerezler: Ziyaretçilere Site’de gezinme olanağı sağlayan isimsiz çerezler, özelliklerini kullanarak güvenli alanlara erişirler. Bu çerezler tarafından toplanan bilgiler pazarlama amaçlı kullanılamaz. Bu tür çerezlerin kullanımına izin verilmezse Site'nin çeşitli bölümleri kullanılamaz.
Performans çerezleri: Web sitesinin geliştirmesine yardımcı olan isimsiz çerezlerdir. Bu tür çerezler, ziyaretçilerin Site'nin nasıl kullandıkları hakkında bilgiler toplayarak, en çok ziyaret edilen sayfaların veya alınan hataların tespitinde kullanılır. Bu türe bir örnek WebAnalytics çerezlerdir. Bu çerezler tarafından toplanan bilgiler pazarlama amaçlı kullanılamaz ve üçüncü şahıslara verilemez.
Fonksiyonellik çerezleri: Ziyaretçilerin özellik ve tercihlerini hatırlamasına olanak sağlayan isimsiz çerezlerdir. Bu bilgilere dayanarak Site, her ziyaretçiye, toplanan bilgiler doğrultusunda içerik gösterebilir. Bu tür çerezlerin kullanımına izin verilmemesi durumunda;
1. Web sitesinin bazı bölümleri kullanılamayabilir,
2. Web sitesinin sağlayabileceği desteğin seviyesini düşürebilir,
3. Web sitesinin tercihlerinizi hatırlamamasına, ziyaretçiye özel bir özelliğin kullanılmamasına ya da gösterilmemesine neden olabilir. Ziyaretçinin tercihlerini hatırlamasını engeller.
Hedef çerezleri veya reklam çerezleri: Bu tür çerezler, web sitesinin bilgisi doğrultusunda genellikle Site'nin reklam ağları tarafından yerleştirilir. Söz konusu çerezlerin kullanım amaçları aşağıdaki gibidir;
1. İlgili ve kişiselleştirilmiş reklamları göstermek
2. Gösterilen reklam sayısını sınırlamak
3. Reklam kampanyasının etkinliğini ölçmek
4. Ziyaret tercihlerinizi hatırlamak
Kalıcı çerezleri veya oturum çerezlerini reddetmeniz durumunda, web sitesini kullanmaya devam edebilirsiniz, fakat web sitesinin tüm işlevlerine erişemeyebilir veya erişiminiz sınırlı olabilir.
Çerezleri kapatmak için;
1. Chrome'da tarayıcı ayarlarınızda "Ayarlar/Gizlilik/İçerik Ayarları/Çerez kullanımını kapat" seçeğini kullanabilirsiniz.
2. Internet Explorer kullanıcıları için: "Seçenekler/İnternet Ayarları/Gizlilik/Ayarlar" seçeneklerini kullanabilirsiniz.
3. Firefox kulllanıcıları için: "Araçlar/ Seçenekler'/ Gizlilik/ Çerez kabul yöntemi/Firefox kapatılana kadar" seçeneklerini kullanabilirsiniz.
Şirket Bilgi Güvenliği Politikası ile;
Kişisel bilginin mahremiyetinin korunmasını sağlamak amacıyla müşteri ve personel bilgilerinin gizliliğini korur.
Bilginin bütünlüğünü koruyacak ve sürekli erişilebilirliğini garanti altına alacak altyapıyı ve kontrolleri hayata geçirir.
Tasarım, geliştirme, test ve uygulama süreçlerinde görevler ayrılığı prensibine uygun yetkilendirmeyi sağlar ve kritik işlemlerde onay mekanizması tesis eder.
Geliştirme, Test ve Üretim ortamlarının fiziksel ve mantıksal olarak ayrılmasını sağlar.
Kullanıcıların yetkilendirilmesinde gerekli olan minimum yetkilendirme prensibinin sağlanması ve yetkilerin düzenli olarak kontrol edilmesini sağlar.
Dış ağlardan gelebilecek tehditlere karşı ağ güvenliğini tesis eder.
Katmanlı güvenlik mimarisini tesis eder ve sürekli gözetimini sağlar.
Hassas ödeme verilerinin ve kişisel bilgilerin iletilmesinde ve saklanmasında şifreleme, maskeleme gibi güvenliği sağlayacak tedbirlerin alınmasını sağlar.
Kullanılan şifreleme anahtarlarının güvenilirliğini sağlar.
Bilgi güvenliği faaliyetlerinin yönetilmesini ve koordinasyonunu sağlamak amacıyla bir bilgi güvenliği organizasyonu oluşturur.
Bilgi varlıkları envanterini çıkarır, sahiplikleri belirler ve bilgi varlıkları üzerindeki riskleri yönetir.
Bilgi güvenliği olaylarının tespit edilmesi, raporlanması ve tekrarının önlenmesi adımlarını içeren bilgi güvenliği olay yönetimi faaliyetleri gerçekleştirir.
Tüm personele yeterli seviyede farkındalık programı uygular ve bilgi güvenliği gerekliliklerinin karşılanması için tüm çalışanların katılımını sağlar.
Bilginin işlendiği alanlarda bilginin güvenliğinin sağlanabilmesi amacıyla gerekli fiziksel ve çevresel güvenlik önlemlerini alır.
Bilgi sistemleri edinim, geliştirme ve bakımında güvenlik gerekliliklerinin neler olduğunu belirler ve hayata geçirir.
Belirlenen bilgi güvenliği politikalarına, süreçlerine, yasal ve düzenleyici zorunluluklara çalışanların uymalarını yazılı taahhütlerini alarak zorunlu tutar.
İş faaliyetlerindeki kesintileri önlemek ve bilgiye sürekli erişimi sağlamak için iş sürekliliği faaliyetleri gerçekleştirir.
Bilgiye erişimi kontrol etmek ve yetkisiz erişimleri önlemek için ilgili tüm alanlarda gerekli güvenlik kontrollerini hayata geçirir.
Bilgi sistemleri faaliyetlerinin işletilmesinde gerekli güvenlik kontrolleri uygular, buna yönelik rol ve sorumlulukları tanımlar.
Kuruluş olarak bilgi güvenliği yönetim sisteminin sürekli iyileştirilmesini taahhüt eder.
- Dolandırıcılık ve sahtekarlık olaylarından korunmak için asla tanımadığınız kişilere para göndermeyiniz.
- Transfer işlemine ilişkin referans numarası, tutar, alıcı vb. bilgileri asla üçüncü kişilerle paylaşmayın.
- Kazandığınız bir ödül olduğu söylenerek sizden ödülü almak için vergi veya komisyon ödemesi talep edilmesi durumunda bunun bir dolandırıcılık girişimi olabileceğini düşünerek dikkatli olunuz.
- Telefonda kendini polis, savcı veya bir kamu görevlisi olarak tanıtarak sizden para talep eden kişilere dikkat ediniz. Bir kamu görevlisi asla size telefon ederek para transferi yapmanızı istemeyecektir.
- Yurtdışında yaşayan akrabalarınızdan miras kaldığı ancak bu mirası alabilmek için sizden vergi veya komisyon talep edilmesi durumunda bunun bir dolandırıcılık girişimi olabileceğini düşünerek dikkatli olunuz.
- Para transferi işlemlerinizle ilgili bilgileri her zaman gizli tutunuz. Birinin sizi dolandırmaya çalıştığını düşünüyorsanız emniyet yetkilileri ve UPT Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. ile iletişime geçiniz.
UPT, 6493 sayılı Kanun kapsamında kurulmuş lisanslı bir kuruluştur. Faaliyetlerimiz T.C. Merkez Bankası denetimi ve gözetiminde yürütülmektedir.
Lisanslı bir ödeme kuruluşu olarak Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terör Finansmanının Önlenmesine dair yönetmelikler uyarınca, KVKK’nın “Kanunlarda açıkça öngörülmesi” şartına dayalı olarak bilgilerini 10 yıl süre ile denetime hazır bulundurulacak şekilde saklamakla yükümlüyüz.
Bilgi güvenliği politikalarımız ve prosedürlerimiz, herkese açık olmayan kişisel bilgilerin de dahil olmak üzere hem gizliliğini hem de bilgilerinin güvenliğini korumak için tasarlanmıştır. Kişisel bilgilerini, güvenlik duvarları ile korunan ve geçerli yönetmeliklere uygun olarak erişimi kısıtlayan güvenli veri merkezlerinde bulunan sunucularımızda saklar ve işleriz. Uygulamalarımız, sunucularımız ve üçüncü taraflar arasında iletilen tüm veriler SSL sertifikası ile korunmaktadır.
UPT hiçbir zaman müşterilerinin şifrelerini soran, kişisel bilgilerini talep eden veya güncellenmesini isteyen e-postalar göndermez.
İnternet tabanlı uygulamalar sınırları geniş bir yapı üzerinde kurulduğu için sahtekârlık, dolandırıcılık, virüs bulaşması, yetkisiz erişim, şifre ve kişisel bilgilerin çalınması gibi kötü niyetli saldırılara maruz kalma riski taşımaktadır. UPT olarak söz konusu riskleri asgari seviyede tutmak için teknolojinin imkân sağladığı bütün önlemleri almıştır.
Mobil uygulamamız üzerinden hesabınıza erişmek istemeniz durumunda, tek kullanımlık SMS şifresi telefonunuza iletilmektedir. SMS şifrenizin cep telefonunuza SMS mesajı olarak iletilmesinde aksaklık yaşamanız halinde derhal +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimizi arayınız veya internet sitemizde bulunan iletişim formunu doldurunuz.
Hesap numaranızı, kullanıcı bilgilerinizi ve şifrenizi korumanız ve gizli tutmanız gerekir. Şifrenizin üçüncü kişiler tarafından kullanılmasıyla doğabilecek zarar ve kayıplardan UPT sorumlu değildir. Kullanıcı olarak sizlerin hak ve sorumluluklarınız şirketimizle imzalamış olduğunuz çerçeve sözleşme içerisinde yer almaktadır.
Dolandırıcılık girişimlerine maruz kalmamak için hesap şifrenizi şirket personeli dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmayın. Dolandırıcılık şüphesi durumunda zaman kaybetmeden +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimizi arayarak durum bildiriminde bulunmanız gerekmektedir.
Bilgilerinizi cüzdanınızda ya da çantanızda yazılı olarak taşımayın. Mutlaka ezberleyin ve şifre bilgilerinin yazılı olduğu belgeleri başkalarının ulaşabilecekleri yerlerde saklamayın.
Giriş yaparken klavye ya da ekranı izleyen kişilerin varlığına dikkat edin.
Mobil uygulama üzerinden gerçekleştirdiğiniz işlemlere ait dekontlar, talebiniz durumunda sistemimize kayıtlı e-posta adresinize ya da iletişim adresinize iletilir.
SMS şifresi gönderilen telefonunuzun kaybolma, çalınma, zorla alınma gibi herhangi bir nedenle elinizden çıkması halinde vakit kaybetmeden +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimizi arayarak bildirmeniz gerekmektedir.
Hizmet alımında yaşadığınız aksaklıklara yönelik şikayetlerinizi +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimizi arayarak ya da www.upt.com.tr adresinde yer alan “İletişim” bölümünden bildirebilirsiniz.
Sunulan hizmetlere ilişkin bilgilendirmelere, kesintilere, duyuru ve uyarılara www.upt.com.tr internet adresinden ulaşabilirsiniz ya da +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.
www.upt.com.tr internet adresimizden ya da +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimiz dışındaki herhangi bir kanal aracılığı ile gelen bilgilere itibar etmeyiniz.
Sayın Ziyaretçi,
Türkçe ve İngilizce dillerinde yayın yapan “www.upt.com.tr” internet sitesi (bundan böyle “Site” olarak anılacaktır) ve Türkçe hizmet veren UPT Mobil Arşiv uygulaması (bundan böyle “Mobil Uygulama” olarak anılacaktır) (bundan böyle Site ve Mobil Uygulama birlikte “Dijital Platformlar” olarak anılacaktır), UPT ÖDEME HİZMETLERİ VE ELEKTRONİK PARA A.Ş.’ye (bundan böyle “UPT” olarak anılacaktır) ait olup, UPT tarafından işletilmektedir. Dijital Platformlarımızda yer alan her türlü görsel ve yazılı içerik, servis ve uygulamalar, UPT ve işbirliği içerisinde olduğu kurum ve kuruluşlar tarafından sağlanmaktadır. Site’nin ziyaret edilmesi ve/veya Mobil Uygulama’nın kullanılması ile Site ve/veya Mobil Uygulama aracılığıyla sunulan içerik ve hizmetlerden yararlanma sureti ile işbu “Gizlilik ve Güvenlik Politikası” kapsamında belirtilen hüküm ve şartlar kabul edilmektedir.
Site’de ve/veya Mobil Uygulama’sında kullanıcılardan temin edilen kişisel bilgiler servisin hizmet amacına yönelik olup, kullanıcılar bizzat aksini talep etmediği sürece üçüncü kişilerle hiç bir suretle paylaşılmaz. UPT’nin bu bilgileri açıklamak durumunda kalması halinde bu bilgileri kendisine verilen yetkiler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde açıklayabilecektir. UPT'nin tabi olduğu devlet organ ve mercileri müşteri bilgilerinin açıklanmasını istediğinde, UPT bu bilgileri yalnızca gerekli olan çerçevede açıklayacaktır.
Dijital Platformlarımızdan girilen bilgilerin (iletişim bilgileri ve kullanıcıya ait benzer tüm bilgiler) güvenliği SSL sistemi ile korunmaktadır. Dijital Platformlar üzerinden verilecek tüm içerik, hizmet ve ürünler için kullanıcılardan temin edilen bilgiler, ilgili servisin hizmet amacına yönelik olup, gizli olarak korunmaktadır. Söz konusu bilgiler, kullanıcıların onayı dışında ya da yasal bir yükümlülük altında bulunulmadığı sürece herhangi bir üçüncü şahıs, kurum veya kuruluş ile paylaşılmayacaktır. Bu bilgilere yalnızca Dijital Platformlar kullanıcılarının talep ettiği hizmeti yerine getirmek amacıyla ve hizmetin gerektirdiği ölçüde UPT personeli ve işbirliği içerisinde olduğu kurum ve kuruluşların personeli tarafından ulaşılabilmektedir. Bu kapsamda Site kullanıcısı tarafından sağlanan bilgilerin doğru ve eksiksiz olması Dijital Platformlar kullanıcısının sorumluluğundadır. Eksik, yanlış veya yanıltıcı bilgi beyanı sonucu, doğabilecek doğrudan ve/veya dolaylı, maddi ve/veya manevi, menfi ve/veya müspet zararlardan ve olası sair zarar ve masraflardan dolayı UPT’nin hiçbir şahsi, hukuki ve cezai sorumluluğu bulunmamaktadır.
Dijital Platformlarda yer alan sayfa ekranları, bilgi, her türlü içerik, tema, uygulama ile materyallerin ve bunların düzenlenmesi konusundaki telif hakları, UPT ve işbirliği içerisinde olduğu kurum ve kuruluşlara aittir. Site ve uygulamanın içerdiği bilgi ve materyallere dair tüm telif hakları, tescilli marka, patent ve/veya diğer tüm fikri ve sınai mülkiyet hakları UPT adına saklıdır. Dijital Platformlarda yayınlanan yorum ve görüşler ile bunlarla birlikte sunulan isimlerin kullanım hakkı, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'nda yer alan tüm malî ve bunlara bağlı haklar da dahil olmak ve bunlarla sınırlı olmamak üzere, herhangi bir telif ücretine tâbi olmaksızın daimi ve gayrikabili rücu surette münhasıran UPT ve işbirliği içerisinde olduğu kurum ve kuruluşlara aittir.
Dijital Platformlar’ın içeriğinde sunulan bilgiler güncel olmakla birlikte, Site’deki bilgi hataları, eksiklikler ve gecikmelerden doğabilecek hiç bir zarardan UPT’nin sorumlu olmadığını önemle belirtiriz.
Bu metin, 7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“6698 sayılıKanun”) hakkında, veri sorumlusu sıfatıyla UPT Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. (“UPT”) olarak sizleri bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır. Kişisel verileriniz; Şirketimiz ve/veya şubeleri tarafından, aşağıda açıklanan kapsamda toplanacak ve işlenecektir.
Şirketimiz Tarafından İşlenen Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları; Kişisel verileriniz, özel nitelikli kişisel verileriniz; aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler gibi ancak bunlarla sınırlı olmayan benzer amaç ve sebeplerle işlenmektedir.
Kanunlarda açıkça öngörülmesi ve hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirebilmemiz için zorunlu olması halinde;
- Kimliğinizin ve adres bilgilerinizin tespit ve teyit edilmesi,
- Müşteri bilgilerinin doğrulanması ve güncel olmasının sağlanması,
- Risk analizi yapılması,
- Risk yönetimi ve bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
- İç Denetim/Soruşturma/İstihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
- Şirket faaliyetleri kapsamında yapılması zorunlu görülen analiz, raporlama çalışmalarının yürütülmesi ve incelemelerin yapılması,
- İş faaliyetlerinin yürütülmesi ve denetimi,
- Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,
- Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
- TCMB, MASAK, GİB ve benzeri bilgi verme yükümlülüğümüz olan kamu kurumlarınca istenilen bilgilerin saklaması, raporlaması ve bu kurumların bilgi ve belge taleplerinin karşılanması,
- Tüm faaliyetlerimizin Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, Türk Borçlar Kanunu, Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun, Türk Ticaret Kanunu, Avukatlık Kanunu, Türk Medeni Kanunu, Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun, İcra ve İflas Kanunu ve Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Kanunu ve burada sayılan mevzuatlarla sınırlı olmamak kaydıyla hukuka uygun yürütülmesi amacıyla,
Şirketimiz ile aranızda bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması ve hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirebilmemiz için zorunlu olması halinde;
- Şirketimiz faaliyet alanı içerisinde sağladığımız, aracılık ettiğimiz, ödeme hizmetlerine ilişkin yükümlülüklerini ve sorumluluklarımızı ifa edilmesi ve sözleşme süreçlerimizin yürütülmesi,
- Şirketimizin ürün ve hizmetleri ile ilgili olarak reklam, kampanya ve promosyon süreçlerinin yürütülmesi ve bu amaçlarla tarafınızla iletişime geçilmesi,
- Ürün satışı, bülten gönderimi ve bilgilendirmelerin yapılması, pazarlama faaliyetlerinde bulunulması,
- Müşteri memnuniyeti çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve hizmetlerine ilişkin tekliflerin paylaşılması,
- Müşteri ilişkileri yönetim süreçlerinin yürütülmesi,
- Ürün ve hizmet satın alım süreçlerinin ve bunlara ilişkin destek hizmetlerinin yürütülmesi,
- Ürün ve hizmet kalitesinin artırılması,
- Yatırım süreçlerinin yürütülmesi amacıyla,
İlgili kişi olarak sizlerin temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;
- Acil durum veya olay yönetimi süreçlerinin planlanması veya icrası
- Şirket demirbaşlarının veya kaynaklarının güvenliğinin temini
- Yabancı mevzuat gereği uyum süreçlerinin icrası
- Ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması veya takibi
- Pazar araştırması faaliyetlerinin planlanması veya icrası
- Sosyal sorumluluk veya sivil toplum aktivitelerinin planlanması veya icrası
- Sponsorluk faaliyetlerinin planlanması veya icrasıİç veya dış paydaşlarla paylaşılacak basılı veya görsel veya işitsel iletişim faaliyetlerinin planlanması ve icrası
- İş faaliyetlerinin etkinlik/verimlilik veya yerindelik analizlerinin gerçekleştirilmesi faaliyetlerinin planlanması veya icrası
- İş faaliyetlerinin planlanması veya icrasıİş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin planlanması veya icrasıKurumsal iletişim faaliyetlerinin planlanması veya icrası
- Kurumsal yönetim faaliyetlerin planlanması veya icrasıLojistik faaliyetlerinin planlanması veya icrası
- Operasyon veya verimlilik süreçlerinin planlanması veya icrası
- Şirketin hedefleri doğrultusunda projelerin planlanması veya icrası
- İş ortakları veya tedarikçilerle olan ilişkilerin yönetimi
- Stratejik planlama faaliyetlerinin icrası
- Bütçe çalışmalarının yapılması veya icrası
Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması halinde;
- Hukuk işlerinin takibi,
- Talep ve şikâyetlerinin takibi amacıyla
Açık rızanın varlığı halinde;
- Şirketimizin sunduğu, aracılık ettiği ürün ve hizmetlerin kişiye özel olarak sunulması, pazarlama analizlerinin ve modellemelerinin yapılarak bu kapsamda tarafınızla iletişime geçilmesi,
- Ürün ve hizmetlerimize ilişkin kişiye özel tekliflerin paylaşılması,
- Ürün ve hizmetlerin çapraz satışına yönelik faaliyetlerin yürütülmesi,
- Müşteri kazandırma çalışmalarının gerçekleştirilmesi,
- Kampanya veya promosyon süreçlerinin planlanması veya icrası,
- Şirket faaliyetleri kapsamında yapılması gerekli görülen analiz ve modelleme çalışmalarının yürütülmesi ve incelemelerin yapılması,
- Müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi amacıyla,
- Şirketin içerisinde bulunduğu grup şirketleri ile birlikte sunulan ürün ve hizmetlerin tanıtımının yapılması ve kullanımının artırılmasına yönelik faaliyetlerin planlanması ve icrası,
- Şirketin içerisinde bulunduğu grup şirketlerinin ürün ve hizmetlerinin pazarlama aktivitelerin planlanması ve icrası
amaçlarıyla, 6698 sayılı Kanun’un 4. maddesinde belirtilen ilkeler dahilinde işlenmektedir.
Kişisel Verilerinizin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi; Kişisel Verileriniz, hem tamamen veya kısmen otomatik yollarla hem de bir veri kayıt sisteminin parçası olan ancak otomatik olmayan yöntemlerle;
Doğrudan sizin tarafınızdan veya sizin adınıza hareket etmeye yetkili kişiler tarafından; anlaşmalı internet siteleri üzerinden yapılmış olan başvurular, şube ve UPT genel müdürlük personeli, internet sitemiz, mobil uygulamamız, çağrı merkezlerimiz ve diğer telefon kanallarımız, sözleşmeler, SMS, elektronik posta, faks, posta, kargo ya da kurye hizmetleri gibi Şirketimizin faaliyetlerinin tamamlayıcısı veya uzantısı niteliğindeki hizmetler aldığı taraflar vasıtasıyla, medya, sosyal medya hesaplarımız, kayıtlı elektronik posta, elektronik tebligat, anlaşmalı kuruluşlar ve destek hizmeti ve dış hizmet kuruluşları vasıtasıyla ve ilgili mevzuatın ve yapılan anlaşmaların izin verdiği ölçüde benzeri kurum ve kuruluşların veri tabanları, çerezler ve benzeri takip teknolojileri, ticaret odası ve esnaf odaları gibi birlik ve dernekler aracılığıyla, fiziksel mekan güvenliği uygulamaları sebebiyle şube ve UPT genel müdürlük binalarımızda kamera görüntülerinin kaydedimesi yöntemiyle, muhabir/muhatap bankalar, müşteri görüşmeleri, üye işyerleri ve POS'ları, SGK kayıtları, ulusal ve uluslararası otoriteler/merciler/kurumlar yasal mevzuat sınırları içerisinde Şirketimiz ile kamu kurum ve kuruluşları arasındaki sistem entegrasyonlarıyla (Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi, Ticaret Sicil Gazetesi vb.) ve SWIFT gibi uluslararası para transferi aracılığı ile Şirketimize yapılan her türlü bildirimler, başvurular, görüşmeler ve benzeri/sair kanallar aracılığıyla sözlü, yazılı veya elektronik ortamlarda;
6698 sayılı Kanun’un;
- 5/1 ve 6/2 maddeleri uyarınca açık rızanızın olması,
- 5/2-a maddesinde belirtilen kanunlarda açıkça öngörülmüş olması,
- 5/2-b maddesinde belirtilen fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması,
- 5/2-c maddesinde belirtilen sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
- 5/2-ç maddesinde belirtilen Şirketimizin hukuki yükümlülüğü yerine getirebilmek için zorunlu olması,
- 5/2-d maddesinde belirtilen Tarafınızca alenileştirilmiş olması,
- 5/2-e maddesinde belirtilen bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için işlemenin zorunlu olması,
- 5/2-f maddesi uyarınca, temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla, Şirketimizin meşru menfaati için işlemenin zorunlu olması,
hukuki sebeplerine dayanarak işlenebilmektedir.
Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar; Kişisel verilerinize 6698 sayılı Kanun’un 8. ve 9. maddesinde belirtilen veri aktarma ve işleme şartları ile yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesini sağlamak amacı ile mevzuatta belirlenen güvenlik ve gizlilik esasları uyarınca yeterli ve etkili önlemler alınmak kaydıyla; UPT’nin yurt içi ve yurt dışındaki iş ve çalışma ortaklarına, hissedarlarına, iştiraklarine, alt yapı hizmet sağlayıcılarına, bulut bilişim sistemleri sağlayıcılarına ve yargı mercileri ile benzeri kanunen yetkili kamu/özel kurum ve kuruluşlara, muhabir bankalara aktarılabilecektir.
6698 sayılı Kanun’un 11. Maddesinde Sayılan Haklarınız; Kişisel veri sahipleri olarak, haklarınıza ilişkin taleplerinizi aşağıda düzenlenen yöntemlerle iletmeniz durumunda UPT talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde sonuçlandıracaktır. Verilecek cevapta on sayfaya kadar ücret alınmayacaktır. On sayfanın üzerindeki her sayfa için 1 Türk Lirası işlem ücreti alınacaktır. Başvuruya cevabın CD, flash bellek gibi bir kayıt ortamında verilmesi halinde Şirketimiz tarafından talep edilebilecek ücret, kayıt ortamının maliyetini geçmeyecektir.
UPT tarafından işlenen kişisel verilerinize ilişkin olarak 6698 sayılı Kanun’un 11. maddesi uyarınca;
- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileriniz işlenmiş ise buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amac uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde ve yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı 3. kişileri öğrenme,
- Kişisel verilerinizin yanlış veya eksik işlenmesi halinde bunların düzeltilmesini isteme,
- Kişisel verilerinizin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde silinmesini talep etme,
- Kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
- Kişisel verilerinizin kanuna aykırı işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararın giderilmesini talep etme
haklarınız bulunmaktadır.
Yukarıda belirtilen haklarınıza ilişkin talebinizi, 6698 sayılı Kanun’un 13. maddesinin 1. fıkrası ve 30356 sayılı ve 10.03.2018 tarihli Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ gereği;
Yazılı olarak, gerekli belgeleri ekleyerek veri sorumlusu olarak Şirketimizin “Maltepe Mah. Davutpaşa Cad. Cebe Ali Bey Sokak No:7 Kat: 2 Zeytinburnu 34015 İstanbul” adresine verebilirsiniz.
E-posta yoluyla yapmak istediğiniz başvurularınızı www.upt.com.tr e-posta adresine yapabilirsiniz.
KEP yoluyla yapmak istediğiniz başvurularınızı www.upt@hs03.kep.tr KEP adresimize yapabilirsiniz.
Talebinizin niteliğine göre kimlik tespitine olanak sağlayacak bilgi ve belgelerin eksiksiz ve doğru olarak tarafımıza sağlanması gerekmektedir. İstenilen bilgi ve belgelerin gereği gibi sağlanmaması durumunda, UPT tarafından talebinize istinaden yapılacak araştırmaların tam ve nitelikli şekilde yürütülmesinde aksaklıklar yaşanabilecektir. Bu durumda, UPT’nin kanuni haklarını saklı tuttuğunu beyan ederiz. Bu nedenle, başvurunuzun talebinizin niteliğine göre eksiksiz ve istenilen bilgileri ve belgeleri içerecek şekilde gönderilmesi gerekmektedir.