Please visit the site again using one of the following browsers.

Hakkımızda

UPT Hakkında

Türkiye’nin en büyük yatırım bankası Aktif Bank’ın bir iştiraki olarak 2010 yılında hizmete başlayan UPT, Türkiye’nin ilk yerli, global para transferi ve ödeme platformudur. Kurulduğu günden bugüne dek kesintisiz işleyişine devam eden UPT, fiziki hizmet noktaları ve UPTION mobil uygulaması ile yurt içi ve yurt dışında hesaba, karta veya isme para transferi hizmeti sunmaktadır.

176
Ülke
12 Milyon
Transfer
27 Milyar ₺
İşlem Hacmi

Kimiz, Neler Yapıyoruz?

Türkiye’nin yurt içi ve yurt dışında en yaygın ağa sahip para transfer sistemi olarak, tüm dünyada 176 ülkede 400.000’den fazla hizmet noktasına sahip olup, yeni anlaşmalar ve iş birlikleri ile dünya çapında büyümeye ve hizmet noktalarını arttırmaya hız kesmeden devam ediyoruz!
UPT olarak; 2020 yılının son çeyreğinde hayata geçirdiğimiz UPTION uygulaması ile dijital dünyaya da adım attık, bu hamlemiz ile ülkemiz ve dünya çapında erişilebilirliğimizi artırmayı amaçlarken, ayrıca fintech dünyasında ödeme sistemleri alanında yenilikçi stratejilerimizle hedeflerimize emin adımlarla yürümekteyiz. 
Devamını Oku
Yeni mobil uygulamamız olan UPTION, şimdiden binlerce insanın hayatını kolaylaştırdı! 10 yılı aşkın süredir global para transferi dünyasında en çok tercih edilen firmalardan biri olarak hayata geçirdiğimiz UPTION ile, UPT fiziki noktalarımızda gerçekleştirdiğimiz tüm işlemleri dijital dünyaya da taşıyoruz. UPTION ile kullanıcılarımız yurt içi ve yurt dışı hesaba, karta veya isme para gönderim işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Ayrıca UPTION ile; “Mesajla Para İste”, “QR ile Para Transferi” gibi günlük hayatı oldukça kolaylaştıracak pratik çözümler de sunuyoruz. Para transferinin haricinde  ödeme hizmetleri de sunduğumuz UPTION üzerinden kullanıcılarımız birçok farklı oyun firmasından oyun pini de satın alabiliyor. 
UPTION uygulamamız ile birlikte günümüz dünyasında kaçınılmaz bir gereklilik olan “dijitalleşme” yolunda güçlü bir adım atarak, ülkemizde ve tüm dünyada hızla gelişen ve büyüyen ödeme sistemleri ekosisteminde Türkiye’de olduğu kadar küresel çapta da iddialı bir platform haline gelmeyi hedefliyoruz. UPT olarak; Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen Fintech kuruluşlarından biri olmak için her geçen gün gelişmeye devam ediyor, UPTION ile birlikte bu yolda emin adımlarla ilerliyoruz!

Kurumsal Yönetim

mehmet-usta-yönetim-kurulu-üyesi
Mehmet Usta
Yönetim Kurulu Başkanı
Daha Fazla
mehmet-usta-yönetim-kurulu-üyesi
Mehmet Usta
Yönetim Kurulu Başkanı

1950 doğumlu olan Mehmet Usta, Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, İktisat ve Maliye Bölümü mezunudur ve 35 yılı aşkın Bankacılık deneyimine sahiptir. 1979 - 1987 yılları arasında Anadolu Bankası’nda müfettişlik ve yöneticilik görevlerinde; 1987 - 1994 yılları arasında Emlak Bankası’nda yurt içinde ve yurt dışında üst düzey görevlerde bulunmuştur.

1994’ten, Mart 2007’ye kadar Banque du Bosphore - Paris’te Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmış ve Nisan 2008’de Aktif Bank’ta Yönetim Kurulu Başkan Vekili olarak görev almıştır. Temmuz 2009’dan bu yana Arnavutluk ve Kosova’da faaliyetleri bulunan Çalık Holding kuruluşu Banka Kombetare Tregtare’de ise Yönetim Kurulu Başkanlığı görevlerini yürütmektedir.

Mayıs 2012’den bu yana Brüksel merkezli WSBI-World Savings and Retail Banking Institute (Dünya Tasarruf ve Parekende Bankacılık Enstitüsü)’nde Yönetim Kurulu Üyesi, Mart 2015’ten itibaren Aktif Bank bağlı ortaklıkları UPT Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. ile Sigortayeri Sigorta ve Reasürans Brokerlik A.Ş.’de Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapmaktadır.

dr-serdar-sümer-yönetim-kurulu-başkan-vekili
Dr. Serdar Sümer
Yönetim Kurulu Başkan Vekili
Daha Fazla
dr-serdar-sümer-yönetim-kurulu-başkan-vekili
Dr. Serdar Sümer
Yönetim Kurulu Başkan Vekili

1973 doğumlu olan Serdar Sümer, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü mezunu olup Virginia-ABD The College of William and Mary’de yüksek lisans yapmış ve 2011 Nisan ayında Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü’nde Bankacılık alanında doktorasını tamamlamıştır.

Financial Risk Manager (FRM) ve Yeminli Mali Müşavirlik belgelerine sahip olan Sümer, 1996 yılında Bankalar Yeminli Murakıbı olarak kariyerine başlamış, 2008 – 2014 yılları arasında Aktif Bank bünyesinde Sermaye Piyasaları Genel Müdür Yardımcılığı, 2014 yılında ise ortağı olduğu Tera Menkul Değerler firmasında Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerini yürütmüştür.

2015 yılında Aktif Bank bünyesine Genel Müdür olarak tekrar katılan Sümer, 2020 yılının sonuna kadar Bankanın Genel Müdürlük ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerini sürdürmüştür. 2021 yılı itibariyle Aktif Bank bünyesinde Yönetim Kurulu Üyesi olarak görevine devam etmektedir.

Murat Kastan
Genel Müdür
Daha Fazla
Murat Kastan
Genel Müdür

1981 doğumlu olan Murat Kastan, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Bölümü mezunu olup bankacılık ve finans sektörlerinde 19 yıllık deneyimi bulunmaktadır. Mart 2019’da Yurt Dışı Kanal Yönetimi Genel Müdür Yardımcılığı görevi ile UPT’ye katılmıştır. 2023 yılından itibaren Ticari İşlemlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürüten Kastan, Ekim 2023 itibarıyla UPT Genel Müdürlüğüne atanmıştır.

Ayşegül Adaca Oğan
Yönetim Kurulu Üyesi
Daha Fazla
Ayşegül Adaca Oğan
Yönetim Kurulu Üyesi

Ayşegül Adaca Oğan, lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde tamamladıktan sonra, Stanford Üniversitesi Mühendislik Yönetimi ve Işık Üniversitesi İşletme Bölümü’nde iki farklı yüksek lisans derecesi almıştır. Kariyerine 1998 yılında bankacılık sektöründe başlayan Ayşegül Adaca Oğan, Türkiye ve yurtdışında bireysel bankacılık ve tüketici finansmanı alanlarında çeşitli kurumlarda edindiği tecrübelerden sonra 2015 yılında Aktif Bank ailesine Bireysel ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı olarak katılmıştır. 2017 yılından itibaren BKT Arnavutluk Banka, BKT Kosova Banka, ALBtelekom Yönetim Kurulu Üyesi ve Aktif Bank Yönetim Kurulu Murahhas Azası olarak görev alan Ayşegül Adaca Oğan, 2021 yılı itibariyle Aktif Bank Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktadır.

Mert Çalık
Yönetim Kurulu Üyesi
Daha Fazla
Mert Çalık
Yönetim Kurulu Üyesi

Mert Turgut Çalık, 2015 yılında Londra’da bulunan Bellerbys College’da Temel İşletme Kursu’nu tamamlamış, 2019 yılında ise Londra’da Westminster Üniversitesi Pazarlama Yönetimi Bölümü’nden mezun olmuştur. Profesyonel iş hayatına 2012 yılında Çalık Denim’de Finans departmanında başlayan Çalık, 2019 senesinde aynı firmada Yönetim Kurulu Üyeliği görevini üstlenmiştir. BKT Yönetim Kurulu Üyesi Mert Turgut Çalık, aynı zamanda CLK Yönetim Kurulu Başkanı ve Çalık Pamuk Yönetim Kurulu Üyesi olarak da görev yapmaktadır.

Bizden Haberler

Duyurular

Çerez Politikası

Güncelleme Tarihi: 04.04.2023

Gizliliğiniz bizim için önemlidir. www.uption.com.tr adresinde bulunan web sitemiz (“Site” olarak anılacaktır.), geliştirmek, kullanışlı, etkili ve güvenli hale getirmek amacıyla çeşitli teknolojiler kullanılabilmektedir. Bizimle etkileşime geçtiğinizde sizinle ilgili kişisel bilgiler de dahil verileri toplamak için çerezler, web işaretçileri ve piksel etiketleri gibi bazı otomatik veri toplama teknolojilerini kullanabilir. Birçok tarayıcı otomatik olarak çerezleri kabul eder ancak çerezlerin otomatik kabulünü devre dışı bırakmak için tarayıcınızda ayarları değiştirebilirsiniz. Çerezler, kullanıcılara kolaylık sağlamak ve web sitesini daha iyiye taşıyabilmek amacıyla kullanılır. Çerezleri kullanmak istemezseniz web sitemizin işlevlerinden sınırlı olarak yararlanabilirsiniz. Bu Veri Gizliliği Politikası yalnızca UPTION web sitesinin çerez kullanımını kapsar ve reklamcılar tarafından istek yönetimi kullanımını kapsamaz. Web sitemiz AB Çerez Direktifi de dahil olmak üzere küresel düzenlemelerle uyumludur.

"Web işaretçileri" (saydam gif veya piksel etiketi olarak da bilinir) hangi içeriklerin etkili olduğu hakkında bize bilgi vererek web sitesinin içeriğini daha iyi yönetmemize yardımcı olur. Web işaretçisi, kullanıcının bir sayfa veya e-postadaki etkinliğini izlemek için bu sayfaya veya e-postaya yerleştirilir. Tıpkı çerez gibi web işaretçisi de bir kullanıcının ziyaretini izleyerek sunucuya veri gönderir. Ancak çerezlerin aksine işaretçiler kimlik belirleme amacıyla kullanılamaz ve tarayıcı tabanlı olmadığı için bilgisayarınızda hiçbir veri depolayamaz.

Site’yi ziyaret ederek gerekli olan çerezlerin cihazınıza yerleştirmesini kabul edersiniz.

Site, çerezler sayesinde topladığı bilgileri UPT Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. Bilgi Güvenliği Politikası doğrultusunda kullanır.

Site'nin cihazınıza çerezler yerleştirmesini istemiyorsanız tarayıcınızın ayarları veya seçenekleri vasıtasıyla çerezlerin kullanımını reddedebilirsiniz. Bu durumda web sitesinin bazı alanlarını düzgün biçimde kullanamayabilirsiniz.

Site, gerekli gördüğü durumlarda, bu Çerez (Cookie) Politikasını değiştirebilir. Çerez Politikasının değiştirildiği hallerde sayfanın üst kısmındaki güncelleme tarihinden itibaren geçerli olacaktır. Çerez (Cookie) Politikası'nı belirli zamanlarda inceleyerek, çerez kullanımı ile ilgili bilgi edinmenizi tavsiye ederiz.

Site 4 tür çereze kadar kullanır:

Kesinlikle gerekli çerezler: Ziyaretçilere Site’de gezinme olanağı sağlayan isimsiz çerezler, özelliklerini kullanarak güvenli alanlara erişirler. Bu çerezler tarafından toplanan bilgiler pazarlama amaçlı kullanılamaz. Bu tür çerezlerin kullanımına izin verilmezse Site'nin çeşitli bölümleri kullanılamaz.

Performans çerezleri: Web sitesinin geliştirmesine yardımcı olan isimsiz çerezlerdir. Bu tür çerezler, ziyaretçilerin Site'nin nasıl kullandıkları hakkında bilgiler toplayarak, en çok ziyaret edilen sayfaların veya alınan hataların tespitinde kullanılır. Bu türe bir örnek WebAnalytics çerezlerdir. Bu çerezler tarafından toplanan bilgiler pazarlama amaçlı kullanılamaz ve üçüncü şahıslara verilemez.

Fonksiyonellik çerezleri: Ziyaretçilerin özellik ve tercihlerini hatırlamasına olanak sağlayan isimsiz çerezlerdir. Bu bilgilere dayanarak Site, her ziyaretçiye, toplanan bilgiler doğrultusunda içerik gösterebilir. Bu tür çerezlerin kullanımına izin verilmemesi durumunda;

1. Web sitesinin bazı bölümleri kullanılamayabilir,

2. Web sitesinin sağlayabileceği desteğin seviyesini düşürebilir,

3. Web sitesinin tercihlerinizi hatırlamamasına, ziyaretçiye özel bir özelliğin kullanılmamasına ya da gösterilmemesine neden olabilir. Ziyaretçinin tercihlerini hatırlamasını engeller.

Hedef çerezleri veya reklam çerezleri: Bu tür çerezler, web sitesinin bilgisi doğrultusunda genellikle Site'nin reklam ağları tarafından yerleştirilir. Söz konusu çerezlerin kullanım amaçları aşağıdaki gibidir;

1. İlgili ve kişiselleştirilmiş reklamları göstermek

2. Gösterilen reklam sayısını sınırlamak

3. Reklam kampanyasının etkinliğini ölçmek

4. Ziyaret tercihlerinizi hatırlamak

Kalıcı çerezleri veya oturum çerezlerini reddetmeniz durumunda, web sitesini kullanmaya devam edebilirsiniz, fakat web sitesinin tüm işlevlerine erişemeyebilir veya erişiminiz sınırlı olabilir.

Çerezleri kapatmak için;

1. Chrome'da tarayıcı ayarlarınızda "Ayarlar/Gizlilik/İçerik Ayarları/Çerez kullanımını kapat" seçeğini kullanabilirsiniz.

2. Internet Explorer kullanıcıları için: "Seçenekler/İnternet Ayarları/Gizlilik/Ayarlar" seçeneklerini kullanabilirsiniz.

3. Firefox kulllanıcıları için: "Araçlar/ Seçenekler'/ Gizlilik/ Çerez kabul yöntemi/Firefox kapatılana kadar" seçeneklerini kullanabilirsiniz.

Bilgi Güvenliği Politikası

Şirket Bilgi Güvenliği Politikası ile;

Kişisel bilginin mahremiyetinin korunmasını sağlamak amacıyla müşteri ve personel bilgilerinin gizliliğini korur.

Bilginin bütünlüğünü koruyacak ve sürekli erişilebilirliğini garanti altına alacak altyapıyı ve kontrolleri hayata geçirir.

Tasarım, geliştirme, test ve uygulama süreçlerinde görevler ayrılığı prensibine uygun yetkilendirmeyi sağlar ve kritik işlemlerde onay mekanizması tesis eder.

Geliştirme, Test ve Üretim ortamlarının fiziksel ve mantıksal olarak ayrılmasını sağlar.

Kullanıcıların yetkilendirilmesinde gerekli olan minimum yetkilendirme prensibinin sağlanması ve yetkilerin düzenli olarak kontrol edilmesini sağlar.

Dış ağlardan gelebilecek tehditlere karşı ağ güvenliğini tesis eder.

Katmanlı güvenlik mimarisini tesis eder ve sürekli gözetimini sağlar.

Hassas ödeme verilerinin ve kişisel bilgilerin iletilmesinde ve saklanmasında şifreleme, maskeleme gibi güvenliği sağlayacak tedbirlerin alınmasını sağlar.

Kullanılan şifreleme anahtarlarının güvenilirliğini sağlar.

Bilgi güvenliği faaliyetlerinin yönetilmesini ve koordinasyonunu sağlamak amacıyla bir bilgi güvenliği organizasyonu oluşturur.

Bilgi varlıkları envanterini çıkarır, sahiplikleri belirler ve bilgi varlıkları üzerindeki riskleri yönetir.

Bilgi güvenliği olaylarının tespit edilmesi, raporlanması ve tekrarının önlenmesi adımlarını içeren bilgi güvenliği olay yönetimi faaliyetleri gerçekleştirir.

Tüm personele yeterli seviyede farkındalık programı uygular ve bilgi güvenliği gerekliliklerinin karşılanması için tüm çalışanların katılımını sağlar.

Bilginin işlendiği alanlarda bilginin güvenliğinin sağlanabilmesi amacıyla gerekli fiziksel ve çevresel güvenlik önlemlerini alır.

Bilgi sistemleri edinim, geliştirme ve bakımında güvenlik gerekliliklerinin neler olduğunu belirler ve hayata geçirir.

Belirlenen bilgi güvenliği politikalarına, süreçlerine, yasal ve düzenleyici zorunluluklara çalışanların uymalarını yazılı taahhütlerini alarak zorunlu tutar.

İş faaliyetlerindeki kesintileri önlemek ve bilgiye sürekli erişimi sağlamak için iş sürekliliği faaliyetleri gerçekleştirir.

Bilgiye erişimi kontrol etmek ve yetkisiz erişimleri önlemek için ilgili tüm alanlarda gerekli güvenlik kontrollerini hayata geçirir.

Bilgi sistemleri faaliyetlerinin işletilmesinde gerekli güvenlik kontrolleri uygular, buna yönelik rol ve sorumlulukları tanımlar.

Kuruluş olarak bilgi güvenliği yönetim sisteminin sürekli iyileştirilmesini taahhüt eder.

Dolandırıcılık Hakkında Yenilikler ve Son Düzenlemeler

- Dolandırıcılık ve sahtekarlık olaylarından korunmak için asla tanımadığınız kişilere para göndermeyiniz.
- Transfer işlemine ilişkin referans numarası, tutar, alıcı vb. bilgileri asla üçüncü kişilerle paylaşmayın.
- Kazandığınız bir ödül olduğu söylenerek sizden ödülü almak için vergi veya komisyon ödemesi talep edilmesi durumunda bunun bir dolandırıcılık girişimi olabileceğini düşünerek dikkatli olunuz.
- Telefonda kendini polis, savcı veya bir kamu görevlisi olarak tanıtarak sizden para talep eden kişilere dikkat ediniz. Bir kamu görevlisi asla size telefon ederek para transferi yapmanızı istemeyecektir.
- Yurtdışında yaşayan akrabalarınızdan miras kaldığı ancak bu mirası alabilmek için sizden vergi veya komisyon talep edilmesi durumunda bunun bir dolandırıcılık girişimi olabileceğini düşünerek dikkatli olunuz.
- Para transferi işlemlerinizle ilgili bilgileri her zaman gizli tutunuz. Birinin sizi dolandırmaya çalıştığını düşünüyorsanız emniyet yetkilileri ve UPT Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. ile iletişime geçiniz.

Güvenlik Bilgilendirmesi

UPT, 6493 sayılı Kanun kapsamında kurulmuş lisanslı bir kuruluştur. Faaliyetlerimiz T.C. Merkez Bankası denetimi ve gözetiminde yürütülmektedir.

Lisanslı bir ödeme kuruluşu olarak Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terör Finansmanının Önlenmesine dair yönetmelikler uyarınca, KVKK’nın “Kanunlarda açıkça öngörülmesi” şartına dayalı olarak bilgilerini 10 yıl süre ile denetime hazır bulundurulacak şekilde saklamakla yükümlüyüz.

Bilgi güvenliği politikalarımız ve prosedürlerimiz, herkese açık olmayan kişisel bilgilerin de dahil olmak üzere hem gizliliğini hem de bilgilerinin güvenliğini korumak için tasarlanmıştır. Kişisel bilgilerini, güvenlik duvarları ile korunan ve geçerli yönetmeliklere uygun olarak erişimi kısıtlayan güvenli veri merkezlerinde bulunan sunucularımızda saklar ve işleriz. Uygulamalarımız, sunucularımız ve üçüncü taraflar arasında iletilen tüm veriler SSL sertifikası ile korunmaktadır.

UPT hiçbir zaman müşterilerinin şifrelerini soran, kişisel bilgilerini talep eden veya güncellenmesini isteyen e-postalar göndermez.

İnternet tabanlı uygulamalar sınırları geniş bir yapı üzerinde kurulduğu için sahtekârlık, dolandırıcılık, virüs bulaşması, yetkisiz erişim, şifre ve kişisel bilgilerin çalınması gibi kötü niyetli saldırılara maruz kalma riski taşımaktadır. UPT olarak söz konusu riskleri asgari seviyede tutmak için teknolojinin imkân sağladığı bütün önlemleri almıştır.

Mobil uygulamamız üzerinden hesabınıza erişmek istemeniz durumunda, tek kullanımlık SMS şifresi telefonunuza iletilmektedir. SMS şifrenizin cep telefonunuza SMS mesajı olarak iletilmesinde aksaklık yaşamanız halinde derhal +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimizi arayınız veya internet sitemizde bulunan iletişim formunu doldurunuz.

Hesap numaranızı, kullanıcı bilgilerinizi ve şifrenizi korumanız ve gizli tutmanız gerekir. Şifrenizin üçüncü kişiler tarafından kullanılmasıyla doğabilecek zarar ve kayıplardan UPT sorumlu değildir. Kullanıcı olarak sizlerin hak ve sorumluluklarınız şirketimizle imzalamış olduğunuz çerçeve sözleşme içerisinde yer almaktadır.

Dolandırıcılık girişimlerine maruz kalmamak için hesap şifrenizi şirket personeli dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmayın. Dolandırıcılık şüphesi durumunda zaman kaybetmeden +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimizi arayarak durum bildiriminde bulunmanız gerekmektedir.

Bilgilerinizi cüzdanınızda ya da çantanızda yazılı olarak taşımayın. Mutlaka ezberleyin ve şifre bilgilerinin yazılı olduğu belgeleri başkalarının ulaşabilecekleri yerlerde saklamayın.

Giriş yaparken klavye ya da ekranı izleyen kişilerin varlığına dikkat edin.

Mobil uygulama üzerinden gerçekleştirdiğiniz işlemlere ait dekontlar, talebiniz durumunda sistemimize kayıtlı e-posta adresinize ya da iletişim adresinize iletilir.

SMS şifresi gönderilen telefonunuzun kaybolma, çalınma, zorla alınma gibi herhangi bir nedenle elinizden çıkması halinde vakit kaybetmeden +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimizi arayarak bildirmeniz gerekmektedir.

Hizmet alımında yaşadığınız aksaklıklara yönelik şikayetlerinizi +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimizi arayarak ya da www.upt.com.tr adresinde yer alan “İletişim” bölümünden bildirebilirsiniz.

Sunulan hizmetlere ilişkin bilgilendirmelere, kesintilere, duyuru ve uyarılara www.upt.com.tr internet adresinden ulaşabilirsiniz ya da +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.

www.upt.com.tr internet adresimizden ya da +90 0850 724 0 878 numaralı çağrı merkezimiz dışındaki herhangi bir kanal aracılığı ile gelen bilgilere itibar etmeyiniz.

Gizlilik Sözleşmesi

Sayın Ziyaretçi,

Türkçe ve İngilizce dillerinde yayın yapan “www.upt.com.tr” internet sitesi (bundan böyle “Site” olarak anılacaktır) ve Türkçe hizmet veren UPT Mobil Arşiv uygulaması (bundan böyle “Mobil Uygulama” olarak anılacaktır) (bundan böyle Site ve Mobil Uygulama birlikte “Dijital Platformlar” olarak anılacaktır), UPT ÖDEME HİZMETLERİ VE ELEKTRONİK PARA A.Ş.’ye (bundan böyle “UPT” olarak anılacaktır) ait olup, UPT tarafından işletilmektedir. Dijital Platformlarımızda yer alan her türlü görsel ve yazılı içerik, servis ve uygulamalar, UPT ve işbirliği içerisinde olduğu kurum ve kuruluşlar tarafından sağlanmaktadır. Site’nin ziyaret edilmesi ve/veya Mobil Uygulama’nın kullanılması ile Site ve/veya Mobil Uygulama aracılığıyla sunulan içerik ve hizmetlerden yararlanma sureti ile işbu “Gizlilik ve Güvenlik Politikası” kapsamında belirtilen hüküm ve şartlar kabul edilmektedir.

Site’de ve/veya Mobil Uygulama’sında kullanıcılardan temin edilen kişisel bilgiler servisin hizmet amacına yönelik olup, kullanıcılar bizzat aksini talep etmediği sürece üçüncü kişilerle hiç bir suretle paylaşılmaz. UPT’nin bu bilgileri açıklamak durumunda kalması halinde bu bilgileri kendisine verilen yetkiler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde açıklayabilecektir. UPT'nin tabi olduğu devlet organ ve mercileri müşteri bilgilerinin açıklanmasını istediğinde, UPT bu bilgileri yalnızca gerekli olan çerçevede açıklayacaktır.

Dijital Platformlarımızdan girilen bilgilerin (iletişim bilgileri ve kullanıcıya ait benzer tüm bilgiler) güvenliği SSL sistemi ile korunmaktadır. Dijital Platformlar üzerinden verilecek tüm içerik, hizmet ve ürünler için kullanıcılardan temin edilen bilgiler, ilgili servisin hizmet amacına yönelik olup, gizli olarak korunmaktadır. Söz konusu bilgiler, kullanıcıların onayı dışında ya da yasal bir yükümlülük altında bulunulmadığı sürece herhangi bir üçüncü şahıs, kurum veya kuruluş ile paylaşılmayacaktır. Bu bilgilere yalnızca Dijital Platformlar kullanıcılarının talep ettiği hizmeti yerine getirmek amacıyla ve hizmetin gerektirdiği ölçüde UPT personeli ve işbirliği içerisinde olduğu kurum ve kuruluşların personeli tarafından ulaşılabilmektedir. Bu kapsamda Site kullanıcısı tarafından sağlanan bilgilerin doğru ve eksiksiz olması Dijital Platformlar kullanıcısının sorumluluğundadır. Eksik, yanlış veya yanıltıcı bilgi beyanı sonucu, doğabilecek doğrudan ve/veya dolaylı, maddi ve/veya manevi, menfi ve/veya müspet zararlardan ve olası sair zarar ve masraflardan dolayı UPT’nin hiçbir şahsi, hukuki ve cezai sorumluluğu bulunmamaktadır.

Dijital Platformlarda yer alan sayfa ekranları, bilgi, her türlü içerik, tema, uygulama ile materyallerin ve bunların düzenlenmesi konusundaki telif hakları, UPT ve işbirliği içerisinde olduğu kurum ve kuruluşlara aittir. Site ve uygulamanın içerdiği bilgi ve materyallere dair tüm telif hakları, tescilli marka, patent ve/veya diğer tüm fikri ve sınai mülkiyet hakları UPT adına saklıdır. Dijital Platformlarda yayınlanan yorum ve görüşler ile bunlarla birlikte sunulan isimlerin kullanım hakkı, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'nda yer alan tüm malî ve bunlara bağlı haklar da dahil olmak ve bunlarla sınırlı olmamak üzere, herhangi bir telif ücretine tâbi olmaksızın daimi ve gayrikabili rücu surette münhasıran UPT ve işbirliği içerisinde olduğu kurum ve kuruluşlara aittir.

Dijital Platformlar’ın içeriğinde sunulan bilgiler güncel olmakla birlikte, Site’deki bilgi hataları, eksiklikler ve gecikmelerden doğabilecek hiç bir zarardan UPT’nin sorumlu olmadığını önemle belirtiriz.

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Aydınlatma Metni

Bu metin, 7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“6698 sayılıKanun”) hakkında, veri sorumlusu sıfatıyla UPT Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. (“UPT”) olarak sizleri bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır. Kişisel verileriniz; Şirketimiz ve/veya şubeleri tarafından, aşağıda açıklanan kapsamda toplanacak ve işlenecektir.

Şirketimiz Tarafından İşlenen Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları; Kişisel verileriniz, özel nitelikli kişisel verileriniz; aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler gibi ancak bunlarla sınırlı olmayan benzer amaç ve sebeplerle işlenmektedir.

Kanunlarda açıkça öngörülmesi ve hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirebilmemiz için zorunlu olması halinde;
- Kimliğinizin ve adres bilgilerinizin tespit ve teyit edilmesi,
- Müşteri bilgilerinin doğrulanması ve güncel olmasının sağlanması,
- Risk analizi yapılması,
- Risk yönetimi ve bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
- İç Denetim/Soruşturma/İstihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
- Şirket faaliyetleri kapsamında yapılması zorunlu görülen analiz, raporlama çalışmalarının yürütülmesi ve incelemelerin yapılması,
- İş faaliyetlerinin yürütülmesi ve denetimi,
- Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,
- Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
- TCMB, MASAK, GİB ve benzeri bilgi verme yükümlülüğümüz olan kamu kurumlarınca istenilen bilgilerin saklaması, raporlaması ve bu kurumların bilgi ve belge taleplerinin karşılanması,
- Tüm faaliyetlerimizin Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, Türk Borçlar Kanunu, Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun, Türk Ticaret Kanunu, Avukatlık Kanunu, Türk Medeni Kanunu, Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun, İcra ve İflas Kanunu ve Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Kanunu ve burada sayılan mevzuatlarla sınırlı olmamak kaydıyla hukuka uygun yürütülmesi amacıyla,

Şirketimiz ile aranızda bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması ve hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirebilmemiz için zorunlu olması halinde;

- Şirketimiz faaliyet alanı içerisinde sağladığımız, aracılık ettiğimiz, ödeme hizmetlerine ilişkin yükümlülüklerini ve sorumluluklarımızı ifa edilmesi ve sözleşme süreçlerimizin yürütülmesi,
- Şirketimizin ürün ve hizmetleri ile ilgili olarak reklam, kampanya ve promosyon süreçlerinin yürütülmesi ve bu amaçlarla tarafınızla iletişime geçilmesi,
- Ürün satışı, bülten gönderimi ve bilgilendirmelerin yapılması, pazarlama faaliyetlerinde bulunulması,
- Müşteri memnuniyeti çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve hizmetlerine ilişkin tekliflerin paylaşılması,
- Müşteri ilişkileri yönetim süreçlerinin yürütülmesi,
- Ürün ve hizmet satın alım süreçlerinin ve bunlara ilişkin destek hizmetlerinin yürütülmesi,
- Ürün ve hizmet kalitesinin artırılması,
- Yatırım süreçlerinin yürütülmesi amacıyla,

İlgili kişi olarak sizlerin temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;

- Acil durum veya olay yönetimi süreçlerinin planlanması veya icrası
- Şirket demirbaşlarının veya kaynaklarının güvenliğinin temini
- Yabancı mevzuat gereği uyum süreçlerinin icrası
- Ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması veya takibi
- Pazar araştırması faaliyetlerinin planlanması veya icrası
- Sosyal sorumluluk veya sivil toplum aktivitelerinin planlanması veya icrası
- Sponsorluk faaliyetlerinin planlanması veya icrasıİç veya dış paydaşlarla paylaşılacak basılı veya görsel veya işitsel iletişim faaliyetlerinin planlanması ve icrası
- İş faaliyetlerinin etkinlik/verimlilik veya yerindelik analizlerinin gerçekleştirilmesi faaliyetlerinin planlanması veya icrası
- İş faaliyetlerinin planlanması veya icrasıİş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin planlanması veya icrasıKurumsal iletişim faaliyetlerinin planlanması veya icrası
- Kurumsal yönetim faaliyetlerin planlanması veya icrasıLojistik faaliyetlerinin planlanması veya icrası
- Operasyon veya verimlilik süreçlerinin planlanması veya icrası
- Şirketin hedefleri doğrultusunda projelerin planlanması veya icrası
- İş ortakları veya tedarikçilerle olan ilişkilerin yönetimi
- Stratejik planlama faaliyetlerinin icrası
- Bütçe çalışmalarının yapılması veya icrası

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması halinde;

- Hukuk işlerinin takibi,
- Talep ve şikâyetlerinin takibi amacıyla

Açık rızanın varlığı halinde;

- Şirketimizin sunduğu, aracılık ettiği ürün ve hizmetlerin kişiye özel olarak sunulması, pazarlama analizlerinin ve modellemelerinin yapılarak bu kapsamda tarafınızla iletişime geçilmesi,
- Ürün ve hizmetlerimize ilişkin kişiye özel tekliflerin paylaşılması,
- Ürün ve hizmetlerin çapraz satışına yönelik faaliyetlerin yürütülmesi,
- Müşteri kazandırma çalışmalarının gerçekleştirilmesi,
- Kampanya veya promosyon süreçlerinin planlanması veya icrası,
- Şirket faaliyetleri kapsamında yapılması gerekli görülen analiz ve modelleme çalışmalarının yürütülmesi ve incelemelerin yapılması,
- Müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi amacıyla,
- Şirketin içerisinde bulunduğu grup şirketleri ile birlikte sunulan ürün ve hizmetlerin tanıtımının yapılması ve kullanımının artırılmasına yönelik faaliyetlerin planlanması ve icrası,
- Şirketin içerisinde bulunduğu grup şirketlerinin ürün ve hizmetlerinin pazarlama aktivitelerin planlanması ve icrası

amaçlarıyla, 6698 sayılı Kanun’un 4. maddesinde belirtilen ilkeler dahilinde işlenmektedir.

Kişisel Verilerinizin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi; Kişisel Verileriniz, hem tamamen veya kısmen otomatik yollarla hem de bir veri kayıt sisteminin parçası olan ancak otomatik olmayan yöntemlerle;

Doğrudan sizin tarafınızdan veya sizin adınıza hareket etmeye yetkili kişiler tarafından; anlaşmalı internet siteleri üzerinden yapılmış olan başvurular, şube ve UPT genel müdürlük personeli, internet sitemiz, mobil uygulamamız, çağrı merkezlerimiz ve diğer telefon kanallarımız, sözleşmeler, SMS, elektronik posta, faks, posta, kargo ya da kurye hizmetleri gibi Şirketimizin faaliyetlerinin tamamlayıcısı veya uzantısı niteliğindeki hizmetler aldığı taraflar vasıtasıyla, medya, sosyal medya hesaplarımız, kayıtlı elektronik posta, elektronik tebligat, anlaşmalı kuruluşlar ve destek hizmeti ve dış hizmet kuruluşları vasıtasıyla ve ilgili mevzuatın ve yapılan anlaşmaların izin verdiği ölçüde benzeri kurum ve kuruluşların veri tabanları, çerezler ve benzeri takip teknolojileri, ticaret odası ve esnaf odaları gibi birlik ve dernekler aracılığıyla, fiziksel mekan güvenliği uygulamaları sebebiyle şube ve UPT genel müdürlük binalarımızda kamera görüntülerinin kaydedimesi yöntemiyle, muhabir/muhatap bankalar, müşteri görüşmeleri, üye işyerleri ve POS'ları, SGK kayıtları, ulusal ve uluslararası otoriteler/merciler/kurumlar yasal mevzuat sınırları içerisinde Şirketimiz ile kamu kurum ve kuruluşları arasındaki sistem entegrasyonlarıyla (Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi, Ticaret Sicil Gazetesi vb.) ve SWIFT gibi uluslararası para transferi aracılığı ile Şirketimize yapılan her türlü bildirimler, başvurular, görüşmeler ve benzeri/sair kanallar aracılığıyla sözlü, yazılı veya elektronik ortamlarda;

6698 sayılı Kanun’un;

- 5/1 ve 6/2 maddeleri uyarınca açık rızanızın olması,
- 5/2-a maddesinde belirtilen kanunlarda açıkça öngörülmüş olması,
- 5/2-b maddesinde belirtilen fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması,
- 5/2-c maddesinde belirtilen sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
- 5/2-ç maddesinde belirtilen Şirketimizin hukuki yükümlülüğü yerine getirebilmek için zorunlu olması,
- 5/2-d maddesinde belirtilen Tarafınızca alenileştirilmiş olması,
- 5/2-e maddesinde belirtilen bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için işlemenin zorunlu olması,
- 5/2-f maddesi uyarınca, temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla, Şirketimizin meşru menfaati için işlemenin zorunlu olması,

hukuki sebeplerine dayanarak işlenebilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar; Kişisel verilerinize 6698 sayılı Kanun’un 8. ve 9. maddesinde belirtilen veri aktarma ve işleme şartları ile yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesini sağlamak amacı ile mevzuatta belirlenen güvenlik ve gizlilik esasları uyarınca yeterli ve etkili önlemler alınmak kaydıyla; UPT’nin yurt içi ve yurt dışındaki iş ve çalışma ortaklarına, hissedarlarına, iştiraklarine, alt yapı hizmet sağlayıcılarına, bulut bilişim sistemleri sağlayıcılarına ve yargı mercileri ile benzeri kanunen yetkili kamu/özel kurum ve kuruluşlara, muhabir bankalara aktarılabilecektir.

6698 sayılı Kanun’un 11. Maddesinde Sayılan Haklarınız; Kişisel veri sahipleri olarak, haklarınıza ilişkin taleplerinizi aşağıda düzenlenen yöntemlerle iletmeniz durumunda UPT talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde sonuçlandıracaktır. Verilecek cevapta on sayfaya kadar ücret alınmayacaktır. On sayfanın üzerindeki her sayfa için 1 Türk Lirası işlem ücreti alınacaktır. Başvuruya cevabın CD, flash bellek gibi bir kayıt ortamında verilmesi halinde Şirketimiz tarafından talep edilebilecek ücret, kayıt ortamının maliyetini geçmeyecektir.

UPT tarafından işlenen kişisel verilerinize ilişkin olarak 6698 sayılı Kanun’un 11. maddesi uyarınca;

- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileriniz işlenmiş ise buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amac uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde ve yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı 3. kişileri öğrenme,
- Kişisel verilerinizin yanlış veya eksik işlenmesi halinde bunların düzeltilmesini isteme,
- Kişisel verilerinizin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde silinmesini talep etme,
- Kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
- Kişisel verilerinizin kanuna aykırı işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararın giderilmesini talep etme

haklarınız bulunmaktadır.

Yukarıda belirtilen haklarınıza ilişkin talebinizi, 6698 sayılı Kanun’un 13. maddesinin 1. fıkrası ve 30356 sayılı ve 10.03.2018 tarihli Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ gereği;

Yazılı olarak, gerekli belgeleri ekleyerek veri sorumlusu olarak Şirketimizin “Maltepe Mah. Davutpaşa Cad. Cebe Ali Bey Sokak No:7 Kat: 2 Zeytinburnu 34015 İstanbul” adresine verebilirsiniz.

E-posta yoluyla yapmak istediğiniz başvurularınızı www.upt.com.tr e-posta adresine yapabilirsiniz.

KEP yoluyla yapmak istediğiniz başvurularınızı
www.upt@hs03.kep.tr KEP adresimize yapabilirsiniz.

Talebinizin niteliğine göre kimlik tespitine olanak sağlayacak bilgi ve belgelerin eksiksiz ve doğru olarak tarafımıza sağlanması gerekmektedir. İstenilen bilgi ve belgelerin gereği gibi sağlanmaması durumunda, UPT tarafından talebinize istinaden yapılacak araştırmaların tam ve nitelikli şekilde yürütülmesinde aksaklıklar yaşanabilecektir. Bu durumda, UPT’nin kanuni haklarını saklı tuttuğunu beyan ederiz. Bu nedenle, başvurunuzun talebinizin niteliğine göre eksiksiz ve istenilen bilgileri ve belgeleri içerecek şekilde gönderilmesi gerekmektedir.

UPT Genel Ödeme Hizmetleri Sözleşmesi

UPT Genel Ödeme Hizmetleri Sözleşmesi’ni görmek için tıklayınız.

TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne Başvuru İle İlgili Bilgilendirme Metni

Değerli bireysel müşterimiz, sunduğumuz hizmetlerden kaynaklı olarak yaşadığınız (bireysel nitelik taşıyan, dolayısıyla ticari faaliyet kapsamına girmeyen) ihtilaf konusunda kuruluşumuza, uyuşmazlığa konu işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren en geç 2 yıl içerisinde yazılı başvuru gerçekleştirmiş ve bu başvurunuz, başvuru tarihinizden itibaren 20 gün içerisinde; yanıtlanmamışsa yanıt verilmesi gereken 20 günlük sürenin bitiminden itibaren, başvurunuz olumsuz yanıtlanmış veya verilen yanıtı yeterli bulmamanız halinde ise yanıt tarihinden itibaren 60 gün içerisinde Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği (“TÖDEB”) Bireysel Müşteri Hakem Heyetine İlişkin Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik uyarınca konuyla ilgili TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvurmahakkınız bulunmaktadır.

 TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru formuna aşağıdaki linkten veya www.todeb.org.tr sitesinden ulaşabilirsiniz. Form ilgili bilgilerin doldurulması ve gerekli belgelerin yüklenmesi sonucu www.todeb.org.tr adresi üzerinden elektronik olarak iletilebilir.

https://todeb.org.tr/hakemheyetibasvuruformu/

TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru ile ilgili tüm detaylı bilgilere buraya tıklayarak ( https://todeb.org.tr/sayfa/bireysel-musteri-hakem-heyeti/56/ ) ulaşabilirsiniz. Ayrıca, Bilgilendirme Broşürünü de inceleyebilirsiniz.

Türkiye Ödeme Ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyetine İlişkin Esas Ve Usulleri Hakkında Yönetmelik

Amaç ve kapsam

MADDE 1 -
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri ve diğer kanunlarla tanınmış müracaat hakları saklı kalmak kaydıyla Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği üyeleri ile bireysel müşterileri arasındaki uyuşmazlıkların değerlendirilmesi ve çözüme kavuşturulmasını temin etmek üzere Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyetinin oluşumuna, yetki, görev ve sorumlulukları ile Bireysel Müşteri Hakem Heyetine başvuruya ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. 

Dayanak

MADDE 2 - (1) Bu Yönetmelik, 20/6/2013 tarihli ve 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanunun Ek 1 inci maddesinin ikinci fıkrasının (ğ) bendi ile 28/06/2020 tarihli 31169 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 2678 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe giren Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği Statüsünün 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (ğ) bendi ve 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.  

Tanımlar

MADDE 3 - (1) Bu Yönetmelikte yer alan;  a) Banka: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Anonim Şirketini, b) Bireysel Müşteri: Ödeme kuruluşları ve elektronik para kuruluşlarının hizmetlerinden faydalanan gerçek kişileri, c) Birlik: Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliğini, ç) Disiplin Yönetmeliği: Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği Disiplin Yönetmeliğini,d) Elektronik para kuruluşu: Kanun kapsamında elektronik para ihraç etme yetkisi verilen tüzel kişiyi, e) Heyet: Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyetini,  f) Kanun: 20/6/2013 tarihli ve 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Kanununu, g) Kuruluş: Birlik üyesi ödeme kuruluşları ve elektronik para kuruluşlarını, ğ) Ödeme kuruluşu: Ödeme hizmeti sağlamak ve gerçekleştirmek için Kanun kapsamında yetkilendirilmiş tüzel kişiyi, h) PTT: Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketini, ı) Statü: 28/06/2020 tarihli 31169 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği Statüsünü, i) Heyet Üyesi: Heyete katılmak üzere Üyeler tarafından personeli veya sözleşmeli hukuk müşavirleri ile avukatları arasından görevlendirilen gerçek kişileri, j) Üye: Birlik üyesi elektronik para kuruluşunu, ödeme kuruluşunu ve Birliğe üye olmak için başvuruda bulunması durumunda PTT’yi  ifade eder. 

Heyetin oluşumu

MADDE 4 -
(1) Heyet, Birlik bünyesinde görev yapmak üzere Birlik Yönetim Kurulu tarafından oluşturulur. Heyetin sekretarya hizmetleri Birlik tarafından yerine getirilir. Birlik yönetim kurulu tarafından gerekli görülmesi durumunda birden fazla Heyet kurulabilir.

(2) Heyet, aralarında bir elektronik para kuruluşu ve bir ödeme kuruluşu bulunmak kaydıyla; Üyelerce gösterilen adaylar arasından Birlik yönetim kurulu tarafından görevlendirilen beş Heyet Üyesinden oluşur.  Heyet Üyelerinin hukuk, iktisat, finans, maliye, bankacılık, işletmecilik, kamu yönetimi, mühendislik alanlarında en az lisans düzeyinde öğrenim görmüş ve bankacılık, finans ya da ödemeler alanında en az 5 yıl deneyim sahibi olması şartlarını taşıması zorunludur. 

(3) Birlik yönetim kurulu tarafından belirlenecek süre zarfında Üyeler, Heyet oluşumu için ikinci fıkrada belirtilen mesleki deneyim ve eğitim şartlarını taşıyan Heyet Üyesi adaylarının isimlerini Birliğe iletir. Birlik yönetim kurulu, aday olarak gösterilen kişiler arasından beş asil üç yedek Heyet Üyesi seçer. Heyet Üyeleri, Birlik tarafından talep edilecek bilgi ve belgeleri Birlik yönetim kurulunca belirlenen süre içerisinde Birliğe iletir. Bu fıkra uyarınca bir Üyenin en fazla bir adayı Heyet Üyesi olarak seçilebilir.  Heyet kendi içinden bir başkan seçer. 

(4) Birden fazla Heyet kurulması halinde, sadece heyetler arası koordinasyonun sağlanması ve usuli işlemlerde yardımcı olması amacıyla, Birlik yönetim kurulu bir Heyet Başkanını koordinatör olarak belirleyebilir. Her bir Heyetin Üyelerinden en az birinin, hukuk alanında lisans düzeyinde öğrenim görmüş olması şarttır. Heyet Üyeleri birden fazla Heyette asil veya yedek olarak görev yapabilirler. 

Heyet üyeliğinin süresi ve sona ermesi
MADDE 5 - (1) Asil ve yedek Heyet Üyelerinin görev süresi iki yıldır. Süresi biten Heyet Üyesi aynı göreve yeniden seçilebilir.

(2) Ağır bir hastalık veya rahatsızlık nedeniyle iş görememe, ölüm, vesayet altına alınma, istifa halleri ile Heyet Üyesinin ödemeler alanının dışında bir alanda çalışmaya başlaması, Üye ile iş ilişkisinin sona ermesi, 12 nci maddenin ikinci fıkrasında hükme bağlanan tarafsızlığını ve/veya bağımsızlığını etkileyebilecek hususların Birliğe bildirilmemesi veya mazeretsiz olarak bir takvim yılında toplam iki toplantıya katılmama hallerinden birinin varlığı durumlarında, Heyet Üyelerinin görevi son bulur. Heyet Üyelerinin mazeretlerine bağlı olarak görevlerine devam edip etmeyecekleri Birlik yönetim kurulu tarafından değerlendirilir. Bu fıkra uyarınca görevi son bulan ya da görevi değişen ve Heyetteki görevine devam edemeyen Heyet Üyesinin yerine yedek üyelerden Birlik yönetim kurulu kararıyla görevlendirme yapılır. Yeni atanan Heyet Üyesi, yerine geçtiği Heyet Üyesinin kalan süresi boyunca görev yapar. Üye ile ilişkisi sona eren Heyet Üyesinin başka bir Üyede görev alması halinde Heyet Üyeliği görevinin devamı yönetim kurulunca değerlendirilir.

(3) İkinci fıkra uyarınca yedek üyeler arasından görevlendirme yapılmasının mümkün olmaması halinde görevi son bulan ya da görevi değişen ve Heyetteki görevine devam edemeyen Heyet Üyesinin yerine, 4 üncü maddede belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde daha önce Üyelerce iletilen adaylar arasından Birlik yönetim kurulunca görevlendirme yapılır. Bu çerçevede görevlendirme yapılmasının mümkün olmaması halinde ise Üyelerden, 4 üncü maddede belirtilen nitelikleri haiz yeni adaylarının Birliğe iletilmesi istenerek, iletilen yeni adaylar arasından Birlik yönetim kurulunca görevlendirme yapılır. Bu fıkra uyarınca yeni atanan Heyet Üyesi, yerine geçtiği Heyet Üyesinin kalan süresi boyunca görev yapar. 

Ücret ve giderler 

MADDE 6
- (1) Heyet Üyelerine yaptıkları bu görev için Birlik yönetim kurulu tarafından belirlenecek esas ve usuller çerçevesinde ücret ödenebilir. Heyetin faaliyetleri için ihtiyaç duyulacak giderler Birliğin yıllık bütçesinden karşılanır.

(2) Birlik bütçesinden karşılanacak giderlere ve ücretlere ilişkin Birlik yönetim kurulu kararıyla uyuşmazlığa taraf üyelerden katılım payı alınabilir. Üyelerden alınacak katılım payı, her üye için bir önceki takvim yılı içinde gerçekleşen ve çözümü için Heyete intikal eden başvuru sayısına göre belirlenir.

Heyete iletilecek başvuruların kapsamı

MADDE 7- 
(1) Heyet, Üyeler hakkında aşağıda belirtilenler dışında kalan tüm başvuruları inceler. Aşağıda belirtilen başvurular Birlik tarafından Heyet gündemine alınmaksızın sekretarya tarafından reddedilir:
a) Başvuruya konu işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren en geç  iki yıl içinde uyuşmazlık ile ilgili Üyeye başvuru yapılmaksızın Birliğe iletilen başvurular ile anılan sürede ilgili Üyeye başvurulmuş olmakla birlikte  10 uncu maddenin birinci fıkrasında belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde Heyete iletilmek üzere Birliğe ulaşmayan başvurular.
b) Birliğe başvuru öncesinde ya da başvurudan sonra yargıya veya Tüketici Hakem Heyetlerine intikal etmiş başvurular.
c) Bireysel nitelik taşımayan ticari faaliyet konularıyla ilgili işlemlerinden kaynaklananlar ile tüzel kişiler tarafından yapılan başvurular.
ç) Kuruluşların personeli hakkındaki başvurular veya sundukları ürün ve hizmetler hakkında genel mahiyet taşıyan başvurular. 
d) İflas veya tasfiyesine karar verilen bir kuruluşun aldığı kararlarla ilgili başvurular. 
e) Henüz gerçekleşmemiş işlemlerle ilgili başvurular. 
f) Usulden reddedilenler hariç olmak üzere, daha önce Heyet tarafından incelenip esastan karara bağlanmış veya kesinleşmiş mahkeme ya da Tüketici Hakem Heyeti kararına konu olanlar. 
g) Başvuru sahibinin itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla, başvuru sahibi ile üyeler arasında çözüme kavuşturulmuş olan başvurular. ğ) Ödeme hizmeti ve elektronik para ihracı faaliyetleri dışında kalan başvurular. 
h) Adli yargı yerinin görev alanı içinde olan talep konuları. 
ı) Kanunlarda suç olarak öngörülen fiiller.
i) Başvuru sahibi ile Birlik üyesi arasında yazılı mutabakat sağlanmış olan konular ile yazılı olarak ibra edilen işlemler. 
j) Başvuru formunda uyuşmazlığa konu işlemin ve talebin ne olduğu somut ve açık olarak belirtilmeyen başvurular.

(2) Heyet gündemine alınmayan başvurular hakkında, başvuru sahibine başvurunun kayda alındığı tarihten itibaren otuz gün içinde elektronik posta yoluyla bilgilendirme yapılır.

(3) Heyete iletilmesinden sonra, yargıya veya Tüketici Hakem Heyetlerine intikal ettirilen başvurulara ilişkin Heyetin görevi son bulur. Yargıya veya Tüketici Hakem Heyetlerine intikal eden başvurular, başvuru sahibi veya ilgili Üye tarafından Heyete bildirilir.

(4) Aynı uyuşmazlık konusu hakkında başvuru sahibi tarafından yapılacak mükerrer başvurular Heyet tarafından değerlendirilmeye alınmaz.

Üyeye başvuru
MADDE 8 - (1) Heyete başvurulmadan önce, başvuru sahibi tarafından ilgili Birlik üyesine uyuşmazlığa konu işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren en geç iki yıl içerisinde uyuşmazlık ile ilgili başvuru yapılmış olması zorunludur. İlgili uyuşmazlık başvurusunun yazılı olarak, Üyenin internet sayfası üzerinden, müşteri şikâyet hatlarından veya elektronik posta yoluyla ilgili Üyeye iletilmiş olması gerekir.

(2) Üyelerin, müşterilerinin uyuşmazlık başvurularını iletebilmelerini teminen ilgili sistemleri oluşturması zorunludur.

(3) Üyenin, başvuru sahibine başvurusunun alındığına dair uyuşmazlık başvurusunun yapıldığı sistem üzerinden bilgilendirmede bulunması gerekir. 

Üye tarafından yapılacak işlemler

MADDE 9 - (1) Üye, başvurunun alındığı tarihten başlayarak Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmeliğin “Şikayet ve İtirazlar” başlıklı 74 üncü maddesinin birinci fıkrasında öngörülen süre içerisinde başvuruyu sonuçlandırır. Söz konusu süre zarfı içerisinde cevap verilmemesi halinde başvuru reddedilmiş sayılır.

(2) Olumsuz verilen cevaplarda, başvuru sahibinin, Kuruluşun cevap tarihini izleyen altmış gün içinde başvurusunu Heyete iletme hakkı olduğu hususunda bilgilendirilmesi zorunludur.  Üye tarafından yapılacak bu bilgilendirmede kullanılacak metin Birlik tarafından belirlenir.

(3) Üye, internet sitesinde Heyetin görev ve yetkileri ile çalışma usul ve esaslarına ilişkin olarak müşterilerin bilgilendirilmesini teminen Birlik tarafından hazırlanan broşür, Birlik internet sitesinde ilan edilen başvuru formu  ve Birlik Bireysel Müşteri Hakem Heyetine ilişkin bilgilere yer vermek zorundadır. 

Heyete başvuru 
MADDE 10 - (1) Başvuru sahibi , Üye tarafından verilen cevabın yeterli bulunmaması durumunda, cevabın verildiği tarihten veya Üye tarafından süresinde cevap verilmemiş olması halinde cevap verilmesi gereken sürenin bitimini izleyen altmış  gün içinde Birlik tarafından oluşturulan başvuru formunun doldurulması yoluyla Birlik internet sitesi üzerinden Heyete başvuruda bulunabilir.

(2) Başvuru formunda, başvuru sahibinin açık kimliği, Türk vatandaşı olması halinde T.C. kimlik numarası, elektronik posta adresi, hakkında bildirimde bulunulan Birlik Üyesi, uyuşmazlık konusu, maddi olaylar, bilinmesi durumunda hukuki sebepler ve başvuru tarihi belirtilerek, konuyla ilgili ispatlayıcı deliller ile bilgi ve belgeler başvuru formuna eklenir. Başvuru formunda işlemin ve talebin ne olduğunun somut ve açık olarak belirtilmesi zorunlu olup, bu hususa yer verilmeyen başvurular hakkında Birlik tarafından 7 nci maddenin birinci fıkrasının (j) bendi uyarınca işlem tesis edilir.

(3) Heyete yapılacak başvurular ücretsizdir. Ancak, başvuru hakkının suistimal edilmesi suretiyle yapıldığının tespiti hallerinde uyuşmazlık çözümüne ilişkin gerçekleştirilen giderlerin başvuru sahibinden tahsiline ilişkin Birliğin dava ve talep hakları saklıdır. 

Başvurunun değerlendirilmesi

MADDE 11 -
(1) Usulüne uygun olarak yapılmış olan başvurularla ilgili olarak başvurunun kayda alındığı tarihten itibaren Birlik tarafından,  otuz gün içinde ilgili Üyenin konuya ilişkin görüşleri ile gerekli bilgi ve belgeleri iletmesi istenir. İlgili Üye tarafından, istenilen bilgi ve belgelerin, talebin Birlik tarafından Üyeye ulaştırılmasını izleyen otuz gün içinde Birliğe iletilmesi zorunludur. Üyenin Birliğe ileteceği yazılı talebi üzerine bu süre bir defaya mahsus olmak üzere on gün uzatılabilir.

(2) Üye tarafından, Birliğe başvurunun çözümlendiğine ilişkin yanıt ve ilgili her türlü bilgi ve belge ile birlikte verilmesi halinde, Üye yanıtının alınmasını izleyen  otuz gün içinde söz konusu başvurunun Heyet gündemine alınmadığı hakkında Birlik tarafından başvuru sahibine başvuru formunda belirtilen elektronik posta adresi üzerinden bilgi verilir. Başvuru sahibinin, başvurusunun gündeme alınmamasına ilişkin itirazı olması halinde, Birliğin konuya ilişkin elektronik postasının ulaştığı tarihten itibaren otuz gün içinde itirazını işbu elektronik postayı yanıtlamak suretiyle  Birliğe bildirmesi gerekir.

(3) İkinci fıkra kapsamında yapılan itiraz, bu Yönetmeliğin 7 nci maddesindeki hükümler saklı kalmak kaydıyla Birlik tarafından değerlendirilir. Başvurunun gündeme alınması halinde, bu Yönetmeliğin 18 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan doksan günlük süre, başvuru sahibinin itirazının alındığı tarihte başlar.

(4) Üye tarafından bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen süreler geçtikten sonra iletilen bilgi ve belgeler hakkında Heyete bilgi verilir. Süresi dışında gönderilen bilgi ve belgelerin değerlendirmeye alınıp alınmayacağını Heyet belirler.

(5) Heyet, başvuruların değerlendirilmesi sürecinde ara karar vermek suretiyle taraflara süre vererek ek delil, bilgi ve belge isteyebilir. Heyetin ara karar vermesi, doksan günlük süreyi durdurur.

(6) Heyet, uyuşmazlığın taraflarının talebi üzerine veya re’sen, ilgilileri ayrı ayrı fiziken ya da uzaktan iletişim imkanlarını kullanarak dinlemek üzere davet edebilir. Görüşme sonuçları tutanağa bağlanır ve Heyet üyelerince imzalanır. Haklı bir gerekçeye dayanmaksızın davete uymayanların dinlenmesinden vazgeçilir.

Heyetin toplanması ve karar nisabı

MADDE 12- (1) Toplantı gündemi, Birlik tarafından başvuru tarihleri esas alınarak tespit edilir ve toplantıdan en az yedi gün önce elektronik posta yoluyla Heyet Üyelerine bildirilir. 

(2) Heyet, en az üç Heyet Üyesinin hazır bulunmasıyla ve yapılan başvurulara ilişkin iş yükü dikkate alınarak toplanır. Heyet toplantılarında, bir hukukçu Heyet Üyesi bulunması zorunludur. Kararlar  oy çokluğu ile alınır. Heyet Üyeleri çekimser oy kullanamazlar. Heyet Üyeleri, bizzat kendileri, eşleri ve üçüncü dereceye kadar (üçüncü derece dâhil) kan ve kayın hısımları ile ilgili ya da mensubu olduğu Üye ile ilgili başvuruların görüşülmesi ve karara bağlanmasında görev alamaz. Bu fıkra kapsamında Heyet toplantılarında görev alınmasına engel durumların varlığı nedeniyle toplantı yeter sayısının sağlanamayacağının anlaşılması veya hukukçu Heyet Üyesinin toplantılara katılamayacağının ortaya çıkması durumunda, toplantıya yedek Heyet Üyelerinden biri katılır.

(3) Heyet Üyelerinin tüm toplantılarda bulunmaları esastır. Heyet Üyelerinden mazeretli olanlar, mazerete sebep olan konunun önceden bilinmesi durumunda toplantı tarihinden en az üç iş günü önceden olmak üzere, mazeretlerini Birliğe yazılı olarak bildirir. Bu durumda, toplantı yeter sayısının sağlanamayacağının anlaşılması veya bu fıkrada belirtilen mazeret bildiriminin hukukçu Heyet Üyesine ait olması halinde Birlik tarafından toplantıya yedek Heyet Üyelerinden biri davet edilir.

Görüşme ve oylama

MADDE 13 -
(1) Başvurular, tarih sırasına göre görüşülür. Heyet başkanı başvurunun görüşülmesinde söz isteyenlere bir sıra dâhilinde söz verir. Görüşmeler tamamlandıktan sonra gündem maddesi oylamaya sunulur. Oylamalar açık oyla yapılır. Heyette görüşülerek karara bağlanan bir başvuru hakkında tekrar oylama yapılamaz. Yargıya intikal etmiş başvurular ile maddi ve manevi tazminat talepleri hakkında Heyet görevsizlik kararı verir.

Heyet kararları

MADDE 14 -
(1) Heyet kararları toplantıya katılan Heyet Üyeleri tarafından imzalanır. Heyet Üyeleri muhalif kaldıkları kararları, gerekçelerini belirtmek suretiyle imzalarlar.

Kararlarda bulunması gereken hususlar


MADDE 15 -
(1) Kararlarda aşağıdaki hususların bulunması zorunludur:
a) Kararın tarih ve sayısı.
b) Kararı veren Heyet Üyelerinin ad, soyadları ve imzaları.
c) Tarafların ad, unvan ve elektronik posta adresleri ile başvuru sahibinin TC kimlik numarası.
ç) Başvuru ve savunmanın özeti.
d) İncelenen ve tartışılan teknik ve hukuki konuların özeti.
e) İleri sürülen bütün delil ve açıklamaların değerlendirilmesi.
f) Kararın gerekçesi ve dayanağı.
g) Varsa karşı oy gerekçeleri.
ğ) Sonuç ve konusu parayla ölçülebilen başvurularda karara konu olan tutar.



Başvurunun sonuçlandırılması ve kararların ilgililere bildirilmesi ve etkileri 
Sulh olma ve uyuşmazlıktan vazgeçme

MADDE 16 –
(1) Başvuru sahibi, incelemenin her safhasında talebinden kısmen veya tamamen vazgeçebilir. (2) Uyuşmazlık konusunun Heyete intikal ettirilmesinden sonra, tarafların her zaman sulh yoluyla anlaşmaları mümkündür. (3) Sulh yoluyla anlaşma halinde Üye, durumu derhal Birliğe bildirmekle yükümlüdür. (4) Başvurudan vazgeçilmesi ya da sulh olunması halinde, Heyet, bu nedenleri de kararında açıkça belirterek dosyanın işlemden kaldırılmasına karar verir. (5) Heyetin dosyanın işlemden kaldırılması kararı; kararın verildiği tarihten itibaren 30 gün içinde Üyeye ve başvuru sahibine 18 inci maddenin birinci fıkrasındaki usul ve esaslar çerçevesinde bildirilir. (6)  Bu maddenin birinci ve ikinci fıkralarında belirtilen nedenlerle işlemden kaldırılan dosyaya konu uyuşmazlık hakkında Heyete yeniden başvuru yapılamaz.

Görevsizlik Kararı

MADDE 17 –  
(1) Yargıya veya Tüketici Hakem Heyetlerine intikal etmiş başvuruların başvuru sahibi veya Üye tarafından bu durumun öğrenildiği tarihten itibaren üç iş günü içerisinde bu durumu tevsik eden belgelerle birlikte Birliğe bildirilmesi zorunludur. (2) Maddi ve manevi tazminat talepleri ve Heyetin ilgili uyuşmazlık hakkında vereceği karara kadar yargıya veya Tüketici Hakem Heyetlerine intikal etmiş başvurular hakkında Heyet görevsizlik kararı verir ve Heyetin görevi son bulur. (3) İkinci fıkra uyarınca verilen görevsizlik kararı, kararın verildiği tarihten itibaren otuz  gün içinde Üyeye ve başvuru sahibine 18 inci maddenin birinci fıkrasındaki usul ve esaslar çerçevesinde bildirilir.

Başvurunun sonuçlandırılması ve kararların ilgililere bildirilmesi ve etkileri

MADDE 18- 
(1) Heyet tarafından Üye ile başvuru sahibi arasındaki ihtilaflı husus incelenerek, başvurunun kayda alındığı tarihten itibaren en geç doksan gün içinde gerekçeli olarak sonuçlandırılır ve  karar tarihinden itibaren otuz gün içinde karar, Birlik tarafından ilgili Üyeye ve başvuru sahibine Heyet Üyelerinin açık kimlikleri belirtilmeksizin  elektronik posta yoluyla  bildirilir. (2) Heyet, aynı Heyet türü ile ilgili olmak üzere, birden fazla sayıda işleme ilişkin aynı kişi tarafından yapılan her bir başvuruyu tek bir başvuru gibi ele alarak karara bağlayabilir.  (3) Heyetin, tutarı işlem başına  on bin Türk Lirasına kadar olan uyuşmazlıklarla ilgili kararları, Üye yönünden Birlikçe alınan karar hükmünde olup, yargı yolu açık olmak üzere Üyeler tarafından uygulanır. Üye, kararın kendisine ulaşmasını izleyen otuz gün içinde; kararın gereğini yerine getirir, başvuru sahibini bilgilendirir ve her bir işlem ile ilgili Birliğe yazılı olarak bilgi verir. Yargı mercilerince verilen kararlar saklı kalmak kaydıyla, yalnızca yargı yoluna başvurulması kararın Üye tarafından uygulanmasını engellemez. Başvuru sahibi, Heyet kararına ilişkin Birlik tarafından kendisine yapılan bildirimin ulaşma tarihini izleyen otuz günlük sürenin bitimini takiben otuz gün içinde Birliğe kararın uygulanmadığı konusunda Birlik tarafından kendisine kararın iletildiği elektronik posta mesajına cevap vererek başvuruda bulunabilir. Heyetin bu fıkrada belirtilen meblağa kadar olan uyuşmazlıklarla ilgili kararlarının Üyeler tarafından uygulanmamasına ilişkin başvurular üzerine yürütülecek süreç Disiplin Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde gerçekleştirilir. (4) Bu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen üst sınırın üzerindeki uyuşmazlıklara ilişkin Heyet kararlarının başvuru sahiplerine ve ilgili Üyelere tebliğinde; söz konusu Heyet kararlarının yerine getirilmemesi durumunda Üyeler hakkında Birliğin yaptırım yetkisinin bulunmadığı, ancak taraflarca yargı yoluna başvurulabileceği hususunda bilgilendirme yapılır.  (5) Bu maddenin  üçüncü fıkrasında belirtilen üst sınır her sene Ocak ayında, ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılır. Bu artışların hesabında kuruş hanesi dikkate alınmaz.

Heyet kararları ile başvuru konusu belgelerin saklanması

MADDE 19 -  
(1) Heyet kararları ile başvuru konusu belgelerin Birlik tarafından üç  yıl süre ile saklanması zorunludur.  (2) Banka, ihtiyaç duyması halinde Heyet kararlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunabilir ve Heyette alınan kararların, istisnalar hariç olmak üzere, Kanun ve ilgili ikincil düzenlemeler başta olmak üzere ilgili mevzuata açıkça aykırı olduğunun tespit edilmesi durumunda Heyet Üyelerinin  değiştirilmesini istemeye yetkilidir.

Bilgilendirme

MADDE 20
– (1) Birlik, uyuşmazlıklar ile ilgili olarak sektörün ve kamunun bilgilendirilmesi amacıyla internet sitesinde gerekli duyuruları, Heyetin işleyişi hakkında bilgileri, Heyete başvuru şartlarını yayımlar.   (2) Heyete intikal eden ve nihai çözüme bağlanan uyuşmazlıklar ile ilgili istatistiki bilgiler, örnek teşkil edecek olaylar ve bu olaylar ile ilgili alınan kararlar anonimleştirilerek Birlik internet sitesinde yayımlanabilir.  (3) Birlik tarafından kamuya yapılacak yayımlarda, hiçbir durumda tarafların, hukuki temsilcilerinin ve Heyet Üyelerinin kimliklerine veya uyuşmazlık çözümüne özgü bilgilere yer verilemez.

Yıllık faaliyet raporu

MADDE 21 - 
(1) Üyeler kendilerine iletilen bireysel içerikli toplam ve çözülen başvuru  sayılarını Birlik tarafından belirlenecek  , şekilde, takvim yılının ilk altı aylık dönemine ilişkin Eylül ayı sonuna kadar, yılsonuna ilişkin ise Mart ayı sonuna kadar Birliğe iletirler. Birlik, bu bilgiler ve Heyete intikal eden ve nihai bir çözüme bağlanan başvurulara ilişkin istatistiki bilgileri içeren Heyetin yıllık faaliyet raporunu en geç her yılın Mayıs ayı sonuna kadar Bankaya iletir ve kendi internet sitesinde yayımlar.  (2) Birinci fıkra uyarınca Üyeler tarafından Birliğe iletilmesi gereken bilgiler, Birlikçe bir sistem oluşturulması durumunda bu sistem üzerinden iletilir.

Üye ve müşteri sırrı

MADDE 22 - 
(1) Heyet Üyeleri ile Birlik çalışanları ve mensupları, sıfat ve görevleri dolayısıyla öğrendikleri Üye ve müşterilere ait sırları üçüncü şahıslara açıklayamazlar. Bu yükümlülük ilgililerin Heyet ve Birlikteki görevlerinden ayrılmalarından sonra da süresiz olarak devam eder. Üye ve müşterilere ait sırları açıklayanlar hakkında  ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yasal işlem uygulanır.

Yaptırım

MADDE 23 - 
(1) Heyetin 18 inci maddesinin üçüncü  fıkrasında belirtilen meblağa kadar olan kararlarının Üyelerce uygulanmaması halinde bu Yönetmeliğe aykırı davrandığı iddia edilen Üyeler hakkında Disiplin Yönetmeliği kapsamında işlem yapılır. (2) Bu Yönetmeliğe aykırı davrandığı iddia edilen Üyeler  hakkında Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 24 - 
(1) Bu Yönetmelik, Birlik Genel Kurulu tarafından onaylanmasından 6 ay sonra yürürlüğe girer.*

Yürütme

MADDE 25 
- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Birlik Başkanı yürütür.  

**İşbu Yönetmelik 24.05.2021 tarihli Genel Kurul Kararı ile onaylanarak Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasının 16.09.2021 tarihli onayını müteakip 24.11.2021 tarihinde yürürlüğe girmiştir. 17.05.2022 tarihli Genel Kurul Kararı ile onaylanan değişiklikler Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasının 14.11.2022 tarihli onayını müteakip 14.12.2022 tarihli Yönetim Kurulu kararı ile kabul edilerek 14.12.2022 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Dijital Platformlar’da yer alan her türlü bilgi, değerlendirme, yorum ve istatistiki şekil ve değerlerin kullanımı sonucunda doğabilecek doğrudan ve/veya dolaylı, maddi ve/veya manevi, menfi ve/veya müspet zararlardan veyahut olası sair zarar ve masraflardan dolayı UPT hiçbir şahsi, hukuki ve cezai sorumluluğu kabul etmez.

Olası hat ve/veya sistem arızalarından kaynaklanabilecek hata, kesinti, bilgi naklindeki gecikmeler ve bilgisayar virüsünden kaynaklanan sorunlar ile sair sebeplerden kaynaklanabilecek doğrudan veya dolaylı maddi ve manevi zararlardan UPT’nin sorumluluğu bulunmamaktadır.

Site üzerinden üçüncü şahıslara ait internet site ve servislerine yapılan yönlendirmelerde bağlantı kurulan sitenin içerik, nitelik, servis kalitesi ve bu sitelerde yer alan bilgi ve verilerin doğru eksiksiz ve değişmez oldukları garanti edilmemektedir. Bu bilgi ve veriler nedeniyle UPT’nin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Bu sitelerdeki tüm sorumluluk ve risk kullanıcıya aittir.

UPT, işbu hüküm ve şartları dilediği zaman önceden haber vermek zorunda olmaksızın tek taraflı olarak değiştirme ve güncelleme hakkına sahiptir.

İleride, söz konusu şartların okunmamış veya okunmakla birlikte bunlara uygun davranılmamış olunmasından kaynaklanabilecek olan her türlü maddi ve manevi zarara ilişkin taleplerden UPT’nin, Dijital Platformlar’daki her türlü içeriğin hazırlayıcılarının, çalışanlarının, UPT’nin yetkilendirdiği kişi ve kuruluşların hiçbir hukuki ve cezai sorumluluğu bulunmamaktadır.

Saygılarımızla,

Ticari Unvan: UPT Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş.
Adres Bilgisi: Esentepe Mah. Kore Şehitleri Cad. No:8/1 Şişli / İstanbul
Mersis No: 0893028299000011

Bireysel Müşteri Hakem Heyeti Ve Başvuru Süreci Hakkında Bilgilendirme Broşürü

İncelemek için tıklayın.

Bireysel Müşteri Hakem Heyeti Başvuru Formu

Başvuru formuna ulaşmak için tıklayınız.

Cep Telefonu Güncelleme Formu

Cep telefonu güncelleme formunu (Türkçe) indirmek için tıklayınız.
Cep telefonu güncelleme formunu (İngilizce) indirmek için tıklayınız.
Cep telefonu güncelleme formunu (Rusça) indirmek için tıklayınız.

SIM Kart Bloke Kaldırma Formu

SIM kart bloke kaldırma formunu indirmek için tıklayınız.